شهردار شهر ارزین ترکیه: توسعه باید توسط افراد آگاه انجام شود

© Sputnikزمین لرزه در ترکیه
زمین لرزه در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
اشتراک
شهردار سابق شهر ارزین ترکیه، جایی که حتی یک ساختمان در آن در اثر زلزله ویران نشد: بارها متخلفان را جریمه کرده ام. این طوری باید کار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مهمت گوون، شهردار سابق شهر ارزین ترکیه (استان هاتای)، جایی که حتی یک ساختمان در آن در اثر زلزله ویران نشد، به خبرنگار اسپوتنیک گفت که روند توسعه شهری در طول سال‌هایی که او شهردار بوده است، چگونه بوده است. گوون ابتدا در سال 1989 به عنوان شهردار انتخاب شد و سپس برای 3 دوره، در مجموع 15 سال، شهردار شد.
Спасение ребенка в пострадавшем в результате землетрясения сирийском городе Джандарис - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
پیامدهای زلزله ترکیه؛ آیا اردوغان می رود؟
پست شهردار به تجربه زیاد و سیستم مدیریت پرسنل خوش ساخت نیاز دارد. زمانی که من برای اولین بار در سال 1989 به عنوان شهردار انتخاب شدم، شهرداری ارزین تنها دو تکنسین داشت که فعالیت های اداره شهرسازی را هماهنگ می کردند. در مدت 3 ماه تیمی متشکل از 2 معمار، 2 مهندس نقشه برداری، 2 مهندس عمران و 1 کارشناس شهرسازی تشکیل دادم. پیمانکاران را جمع کردم و به آنها گفتم: من در کار میانجیگری نیستم و برای من میانجی نفرستید. به یاد دارم که در ارزینا قرار بود یک ساختمان اداری 4 طبقه بسازند، اما به اشتباه فقط یک طبقه را انباشته کردند، من بعد متوجه این موضوع شدم و بلافاصله وارد عمل شدم. بنابراین همچنان به این شکل (یک طبقه) پابرجاست. فرآیند توسعه باید با همکاری افراد آگاه و آگاه انجام شود. من اغلب با بررسی ها و بازرسی های محرمانه از سایت های ساختمانی بازدید می کردم. او به هیچکس تخفیف نداد و در این زمینه امتیازی نداد. احتمالاً افرادی که بعد از من این سمت را داشتند همین طور عمل کردند. در نتیجه ارزین آسیب کمی دید. اما اینکه بگوییم هیچ آسیبی وجود ندارد، نادرست است. من در یک خانه سه طبقه زندگی می کنم، ترک ها در طبقه اول شروع شده اند، اما در دیوارها، نه در سازه های پشتیبانی. من 72 سال سن دارم و در عمرم زلزله ای به این بزرگی را تجربه نکرده ام".
گوون با اشاره به اهمیت یک سیستم کنترل ساخت و ساز به خوبی تثبیت شده گفت: "سیستم کنترل در ترکیه کار نمی کند، این موضوع به منبع گمانه زنی های سیاسی تبدیل شده است. لازم است این فعالیت صادقانه و آشکار انجام شود، شهردار و زیرساخت نظارت دقیقی بر پیشرفت کار داشته باشند. بدون بازرسی و کنترل غیر ممکن است. اگر تنها به گماردن پیمانکاران بدون مراقبت بسنده شود ... و امروز حتی یک کفاش در ساخت و ساز مشغول است. این چطور ممکن هست؟ بارها متخلفان را جریمه کرده ام. این طوری باید کار کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала