زلزله رحم نکرد: بازار قدیمی حلب دوباره نیاز به بازسازی دارد

© Sputnikتخریب بازرار قدیمی در زلزله سوریه
تخریب بازرار قدیمی در زلزله سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
اشتراک
زلزله در سوریه خسارات زیادی به بازارهای باستانی حلب، یکی از مقاصد کلیدی گردشگری در سوریه وارد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، زلزله در سوریه خسارات زیادی به بازارهای باستانی حلب، یکی از مقاصد کلیدی گردشگری در سوریه وارد کرد. کارشناسان شکاف هایی را در دیوارهای باستانی کشف کرده اند: اکنون بازسازی میراث تاریخی به کمک یونسکو نیاز دارد. اسپوتنیک با کسانی صحبت کرد که بیش از همه نگران سرنوشت بازارهای قدیمی سوریه هستند.
شش سال پیش، زمانی که حلب از دست تروریست ها آزاد شد، دولت، از جمله، در مورد بازسازی بازارها - اشیاء میراث فرهنگی ملی- شروع به کار کرد. یونسکو با پذیرش آنها در فهرست میراث فرهنگی جهانی به این روند پیوست. دولت سوریه با کمک یک سازمان بین المللی طی چند سال تمام بازارهای تاریخی حلب را بازسازی کرد: خان الحریر، الحبل، الاحمدیه، محله پسته و الساکتیه. اما در حال حاضر هر کدام از آنها در جریان زلزله آسیب جدی دیده اند و نیاز به مرمت جدید دارند.
زمین لرزه در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
تعداد نهایی جانباختگان زمین لرزه در سوریه در مناطق تحت کنترل دولت 1414 نفر اعلام شد
الاحمدیه قدیمی ترین بازار حلب محسوب می شود. کارشناسان قبلاً تعدادی ترک خطرناک در دیواره های آن کشف کرده اند. علاوه بر این، چندین مغازه قدیمی در جریان زلزله تخریب شد. "حمام باستانی" - حمام های قرون وسطایی بازار - نیز آسیب دید. نمی توان روی بازسازی اضطراری بازار حساب کرد: همه نیروها در سوریه اکنون به عملیات جستجو و نجات و بازسازی خانه ها فرستاده شده اند.
در همان زمان، بازرگانان خود به بازار آسیب دیده باز می گردند: آنها بررسی می کنند که چقدر مغازه ها آسیب دیده اند و آیا در آینده نزدیک می توان با خیال راحت در اینجا کار کرد.
"در واقع، وضعیت در بازار آسان نیست. در برخی قسمت ها عملاً هیچ آسیبی دیده نمی شود، اما در برخی تقریباً همه چیز فرو ریخت. یکی از کسبه گفت: حاشیه بازار که در مجاورت منطقه شهری عقبه است بیشترین آسیب را دیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала