گزارش و تحلیل

3.6 میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری بین ایران و اندونزی

CC BY-SA 3.0 / Ninara / North of Tehran Skyline viewآلوده ترین و پاک ترین مناطق تهران معرفی شدند
آلوده ترین و پاک ترین مناطق تهران معرفی شدند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران میلاد صدرخانلو؛ دبیر نشست رویداد Tim 2023 روز گذشته در نشست خبری رویداد سرمایه‌گذاری فناوری با اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در ایجاد رویداد سرمایه‌گذاری فناوری در بین کشورهای عضو سازمان D8 و جمع آوری 10 میلیون و 600 هزار دلار سرمایه در دوره قبلی این رویداد، گفت: این رویداد با تمرکز بر توسعه سرمایه‌گذاری در فناوری روزهای 8 و 9 اسفند ماه در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد:
در این رویداد سرمایه‌گذاران تخصصی فناوری در پارک فناوری پردیس جمع خواهند شد تا ضمن بررسی طرح‌های نوآوری و فناوری، سرمایه‌گذاری‌های لازم در طرح‌های برتر صورت گیرد.
صدرخانلو ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک را از اهداف این دوره رویداد Tim 2023 برشمرد و اظهار داشت:
با توجه به استقبال قابل توجه سایر کشورها و هماهنگی صورت گرفته با اعضای D8 این دوره رویداد با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.
برگزاری جلسات ارائه توسط استارت‌آپ‌ها و جلسات B2B از برنامه‌های رویداد سرمایه‌گذاری فناوری 2023 است که صدرخانلو به آن اشاره کرد و ادامه داد: حوزه‌های نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، دارو و تجهیزات پزشکی، مهندسی مواد، صنایع فرهنگی و خلاق، معدن و انرژی‌های نو و فناوری مالی از حوزه‌های مختلفی هستند که در رویداد امسال حضور دارند.
از ابتدای آذرماه فراخوان حضور در رویداد 2023 آغاز شد و بیش از 230 ثبت‌نام از بین شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های فناور، مراکز رشد و اساتید و دانشجویان برای حضور در این رویداد انجام شده است. همچنین 52 سرمایه‌گذار از کشور‌های ایران، ترکیه، ارمنستان، بنگلادش، مالزی، سوریه، افغانستان، کنیا و گینه به صورت حضوری و هیئت‌هایی از چین، اوکراین، مصر و کانادا به صورت مجازی در رویداد Tim 2023 حضور خواهند داشت.
خوزه آنتونیو موراتو تاوارس سفیر اندونزی در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اندونزی سرمایه گذاران روس را به مشارکت در کار ساخت پایتخت جدید این کشور دعوت کرد
دبیر نشست رویداد Tim 2023 در ادامه بیان کرد:
۲۴ استارت‌آپ برتر توسط کمیته محتوایی و هیئت علمی رویداد انتخاب شده‌اند که در طول برگزاری رویداد به ارائه طرح خود خواهند پرداخت و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ارزیابی آنها می‌پردازند. برگزاری 4 پنل تخصصی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فناوری با هدف ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری، دیدگاه مشتریان به عنوان حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری، از استارت‌آپ تا صنعت و مشوق‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ازدیگر برنامه های این رویداد خواهد بود.
وی افزود:
در 4 دوره گذشته علاوه بر تلاش برای شناخته شدن این رویداد در زیست بوم فناوری کشور‌های عضو D8، قرارداد‌هایی نیز منعقد شده است و به عنوان نمونه در چهارمین دوره این رویداد 11 قرارداد به مبلغ 10.6 میلیون دلار در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، معدن، انرژی، حمل و نقل و فناوری اطلاعات منعقد شده است.
Tim 2023 با حضور بیش از 230 شرکت فناور و دانش‌بنیان داخلی و خارجی امسال هم در پارک علم و فناوری پردیس برگزار می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال قراردادهایی با 15 میلیون دلار ارزش، به امضا برسد، همچنین بزرگ‌ترین رقم سرمایه‌گذاری نیز 3.6 میلیون دلار بین ایران و اندونزی خواهد بود.
صدرخانلو درباره نهاد‌های داخلی و خارجی حامی رویداد سرمایه‌گذاری فناوری 2023 گفت:
صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان سرمایه‌گذاری ایران، صندوق توسعه، بانک صادرات از حامیان داخلی و سازمان‌های دولتی بین‌المللی شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه، وزارت علوم و فناوری بنگلادش، آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی، برد توسعه مهندسی پاکستان و وزارت علوم و فناوری و نوآوری مالزی از حامیان بین‌المللی رویداد هستند.
بنابراین گزارش در اوایل دهه 90، ایران طرحی را به سازمان اقتصادی دی هشت مبنی بر ایجاد یک شبکه با هدف گسترش و تبادلات فناورانه بین کشور‌های عضو این سازمان ارائه کرد و این طرح با استقبال کشور‌های عضو مواجه شد.
در واقع طرح پیشنهادی ایران تحت عنوان شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-‌هشت D-8 Technology Transfer and Exchange Network (TTEN) توسط پارک فناوری پردیس مطرح شد و در کارگروه فناوری به تصویب کشور‌ها و در نهایت وزرای صنعت این کشور‌ها رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала