یک قهوه‌ فروش به ساکنین حلب‌ پس از زلزله روحیه می دهد + عکس، ویدئو

© Sputnikابو عبدو، قهوه فروشی در حلب
ابو عبدو، قهوه فروشی در حلب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، در قلعه باستانی شهر حلب سوریه، ساکنان و مهمانان شهر هر روز یکی از مشهورترین افراد شهر "قهوه فروش دائمی " ابوعبدو را می بینند که پس از زلزله، شروع به دم کردن و توزیع قهوه رایگان بین مردم شهر آسیب دیده کرد.
بیش از یک دهه است که ابوعبده قهوه تازه دم شده را همیشه در نزدیکی دیوارهای قلعه باستانی به مردم شهر و مهمانان حلب توزیع میکند. ابوعبدو 60 سال عمر دارد و همیشه هنگام ارائه قهوه‌اش لبخند می‌زد و به او لقب "فروشنده لبخند" را داده اند.
© Sputnikقلعه باستانی حلب پس از زلزله
قلعه باستانی حلب پس از زلزله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
قلعه باستانی حلب پس از زلزله
همه چیز بعد از زلزله تغییر کرده است. دیوارهای قلعه باستانی حلب آسیب جدی دیده است، کسی در اطراف آنها قدم نمی زند. مردم در شهر تقریباً دیده نمی شوند. اما ابوعبده هنوز اینجاست. درست است، او بعد از فاجعه‌ای به این بزرگی لبخند نمی‌زند: لبخند زدن برای او دشوار است. اما هنوز هم قهوه تهیه می کند و پیشنهاد می نماید و حالا فقط قهوه را به صورت رایگان به مردم می دهد.
ابو عبدو از تجربه شخصی خود گفت: "اکنون مشکل تر از زمان جنگ شده است. آن موقع خانه سالم داشتیم، اما حالا جایی برای رفتن نیست. خانه ما همان شب اول فروریخت. خدا را شکر زن و پسرانم سالم هستند، قبل از فروریختن همه از ساختمان بیرون آمدیم. اما برادر و دو خواهرزاده‌ام فرصت نکردند تا خانه مجاور را ترک کنند. همه آنها جان باختند.
حالا ابو عبده معتقد است که وظیفه وی کمک به همان بدبختان و محرومان است که خانه و عزیزان خود را از دست داده اند، حداقل کمی شادی، یک فنجان قهوه تازه را به صورت رایگان توزیع می نماید.
وی گفت: شاید این آخرین ذخایر قهوه من باشد که برای من باقی مانده است. هنوز نمی دانم که می توانم آنها را پر کنم یا نه. اما تا زمانی که بتوانم به مردم کمک می کنم و این کار را انجام میدهم.
با این همه، ابوعبده همچنان معتقد است که شهر پس از زلزله بهبود خواهد یافت. او از نظامیان و گروه های امداد و نجات روسیه و گروه های امداد و نجات الجزایر تشکرکرد وگفت: آنها کسانی هستند که به سوریایی ها در پاکسازی آوارهای شهر کمک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала