رسانه ها از توافق کشورهای خلیج فارس بر سر گسترش ائتلاف علیه ایران خبر دادند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس
شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
رسانه ها: آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر سر گسترش ائتلاف دفاعی علیه ایران توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک پس از نشست کارگروه مشترک در ریاض، آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس برای گسترش همکاری دفاعی برای مهار ایران توافق کردند. این سند را روزنامه سعودی العکاظ منتشر کرده است.
سومین نشست کاری درباره امنیت بین نمایندگان بلندپایه پادشاهی های عربی و ایالات متحده روز پنجشنبه در عربستان سعودی پایان یافت.
"ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده‌ای را که ایران همچنان دنبال می‌کند، از جمله حمایت از تروریسم، استفاده از موشک، سلاح‌های سایبری و سامانه‌های هوایی بدون سرنشین در منطقه و سراسر جهان محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: ایالات متحده و کشورهای حوزه خلیج فارس همچنین نسبت به افزایش تعامل نظامی بین ایران و هر کشور و همچنین بازیگران غیردولتی ابراز نگرانی جدی کردند.
خیانت اوکراین به آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
رسانه: آمریکا انتقال تسلیحات ضبط شده در نزدیکی سواحل یمن به اوکراین را بررسی می کند
به گفته شرکت کنندگان در این نشست، متحدان ایران از سلاح های ایرانی برای حمله به غیرنظامیان، زیرساخت های حیاتی و کشتی ها در مسیرهای دریایی بین المللی استفاده می کنند.
همانطور که در بیانیه پس از این نشست اشاره شد، ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اشاعه و عرضه تسلیحات از سوی ایران به طرف های دیگر، دولتی یا غیردولتی را "یک تهدید امنیتی جدی برای منطقه و کل جهان می دانند". "
در این سند آمده است: "ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق کرده‌اند همکاری‌های دفاعی و هماهنگی عملیاتی را برای افزایش توانایی بازدارندگی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران به منظور بازدارندگی از اقدامات تهاجمی آینده افزایش دهند."
در عین حال، شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند که ترجیح می دهند مشکلات با ایران را بر اساس دیپلماسی حل کنند.
آنها از ایران خواستند که فوراً موضع خود را تغییر دهد، اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند، به طور جدی در روند دیپلماتیک شرکت کند و در تحقیقات در مورد منشاء مواد هسته ای یافت شده در سایت های اعلام نشده در ایران با آژانس همکاری کامل داشته باشد.
علاوه بر این، آنها از جامعه بین‌المللی درخواست کردند تا از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت انتقال سلاح و سایر ابزارها به ایران تبعیت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала