هرش: این مرحله اول تحقیقات در مورد تخریب نورد استریم است

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
اشتراک
هرش، نویسنده مقاله ای درباره تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم بیان کرد که این مرحله اول تحقیقات است.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، که مقاله‌ای درباره دخالت ایالات متحده در خرابکاری خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 روسیه منتشر کرد، بیان کرد که حواس خود را به این موضوع معطوف کنید ، "این تنها مرحله اول است".
پیشتر، گزارش شده بود که هرش رسانه ها و مقامات برجسته آمریکایی را متهم کرده است که داستان دخالت واشنگتن در تخریب نورد استریم را پنهان کرده اند.
این روزنامه نگار در صفحه خود در سابستاک نوشت: درباره تصمیم (رئیس جمهور ایالات متحده) جو بایدن برای جلوگیری از فکر جدی دولت آلمان در مورد کمبود گاز ارزان در این زمستان بیشتر بدانید. حواس خود را به این موضوع معطوف کنید. این تنها مرحله اول است.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
بایدن چه زمانی تصمیم به انفجار "نورد استریم" گرفت؟
روزنامه نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، هرش، در 8 فوریه مقاله ای را در مورد تحقیقات خود در مورد انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرد. وی در این نشریه گفته است که در جریان رزمایش ناتو به نام بالتپس در تابستان 2022، غواصان آمریکایی مواد منفجره را در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم قرار دادند که نروژی‌ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
هرش گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی، تصمیم گرفت که خطوط لوله گاز نورد استریم را خراب کند. به گفته این روزنامه نگار، کاخ سفید می ترسید که به دلیل کار خطوط لوله گاز نورد استریم، آلمان به اوکراین نکند.
بعد تر، پنتاگون به ریانووستی گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد. کاخ سفید نیز بیانیه مشابهی را اعلام کرد. وزارت امور خارجه اصرار کرد که موضع ایالات متحده را باور کنیم.
خاطرنشان می شود که در 26 سپتامبر، یک هواپیمای نیروی دریایی نروژ یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.

خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.

از اواخر آگوست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. 'گازپروم' این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала