نروژ، 8 تانک لئوپارد به اوکراین ارسال می کند

© Fotolia / Alexander ErdbeerФлаг Норвегии
Флаг Норвегии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
اشتراک
با اعلام وزارت دفاع نروژ، این کشور 8 تانک لئوپارد و حداکثر چهار خودروی پشتیبانی رزمی را به اوکراین منتقل کرده و همچنین بودجه ای را برای خرید مهمات و قطعات یدکی این تجهیزات اختصاص خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، "بیورن آریلد گرام"، وزیر دفاع نروژ در بیانیه ای که روز سه شنبه در وب سایت این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد:" تصمیم گرفتیم 8 تانک و حداکثر 4 خودروی خاص را به اوکراین منتقل کنیم. تصمیم انتقال پس از گفتگوی نزدیک با فرمانده کل قوا و سایر کشورهای اروپایی گرفته شد. درگیری در اوکراین به مرحله بحرانی نزدیک می شود و آنها به حمایت به موقع احتیاج دارند. ما همچنین آموزش خدمه اوکراینی تانک ها را در لهستان همراه با سایر کشورهای هم پیمان گسترش خواهیم کرد".
پیشتر، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که تحویل 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 به اوکراین قبل از پایان ماه مارس انجام خواهد شد. وی همچنین از توافق با چند کشور اروپایی برای تحویل مشترک 20 تا 25 تانک لئوپارد A1 تا تابستان و بیش از 100 دستگاه تا ابتدای سال 2024 خبر داد. به طور کلی آلمان در نظر دارد 178 تانک نسل اول لئوپارد و 14 تانک لئوپارد 2 نوع A6 را به اوکراین عرضه کند.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала