گزارش و تحلیل

آیا "یوزپلنگ های" آلمان برای آزمایش در جبهه اوکراین می رسند؟

Танк Leopard 2A4. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
اشتراک
کنسرن آلمانی راین متال قصد دارد تانک های جدیدKF-51 Panther را به اوکراین بفرستد.
اسپوتنیک: پس از موافقت آلمان با تحویل تانک های جدید به اوکراین، آرمین پاپرگر، رئیس کنسرن نظامی-صنعتی آلمانی راین متال، گفت که این امکان وجود دارد که تانک های جدیدترKF-51 Panther که برای اولین بار در ژوئن 2022 در نمایشگاه Eurosatory رونمایی شد، در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گیرد.
مهم: این تانک ماشین جدیدی نیست، اما Leopard 2 مدرنیزه شده است
KF-51 به درستی نوسازی تانک Leopard2 نامیده می شد که بر اساس آن ایجاد شد. این کنسرن 3563 تانک Leopard2 تولید کرد. اکنون Leopard2 قدیمی در کارخانه برچیده می شود، یک موتور جدید ، گیربکس در بدنه قرار می گیرد ، یک برجک جدید و تجهیزات جدید نصب می شود و KF-51 به بار می آید. این تانک دارای یک توپ اصلی 130 میلی متری L52 با لودر خودکار و ابزارآلات است. اگر Leopard2 می تواند در فاصله 3000-3500 متر شلیک کند، تفنگ 130 میلی متری جدید به شما امکان می دهد فاصله شلیک هدف را دو برابر کنید، یعنی تا 6000-7000 متر. همچنین یک تازگی دیگر - پرتابگر برای هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی Hero-120 اسرائیل و کوادکوپتر شناسایی خود.
تانکی که حتی طالبان هم آن را کوبیدند
تانک های جدید در اروپا اغلب تبلیغ شده و عملکرد آنها اغلب اغراق می شود. در مورد KF-51 هم می گویند که بهترین و محافظت شده ترین تانک است.
با این حال، تجربه رزمی نشان می دهد که هر تانکی را می توان مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد. Leopard 2 از نظر زره شبیه به KF-51 است. این تانک در افغانستان و سوریه با دشمنی جنگید که نه تانک مدرن داشت و نه موشک ضد تانک مدرن. در نتیجه در افغانستان، طالبان شش تانک دانمارکی و سه تانک کانادایی را منهدم کردند و در سوریه در نبرد الباب، از 30 خودروی شرکت کننده در این نبردها، تا 10 تانک ترکیه منهدم شد و به شدت آسیب دید. نیمی از آنها توسط موشک های هدایت شونده ضد تانک ساخت شوروی آر پی جی مورد اصابت قرار گرفتند. بنابراین، دلیل کمی وجود دارد که باور کنیم KF-51 در زد وخورد با تانک ها و موشک های ضد تانک مدرن تر بهتر از افغانستان و سوریه رفتار کند.
تقوایی: نیروهای آزاد سوریه با پشتیبانی ترکیه، تانک ساخت شوروی را تصرف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2019
تقوایی: نیروهای آزاد سوریه با پشتیبانی ترکیه، تانک ساخت شوروی را تصرف کردند
نقطه ضعف KF-51 شکاف گسترده ای بین بدنه و برجک است که حدود 20 درصد از مساحت دید جلویی را اشغال می کند. آبرامز ام یک نیز این اشکال را دارد. یک پرتابه تکه تکه شدن شدید انفجاری که وارد این شکاف می شود، مکانیسم چرخش را می شکند و برجک را مسدود می کند. شاید حتی برج را خراب کند.
نه زودتر از سه سال
اکنون فقط یک نمونه نمایشگاهی از KF-51 داریم و فقط در زمان آینده می توانیم در مورد کاربرد رزمی آن صحبت کنیم. راین متال وعده داده است که تولید KF-51 را در 15 تا 18 ماه پس از تصمیم دولت آلمان، یعنی حدود یک سال و نیم دیگر آغاز خواهد کرد. سپس آموزش اکیپ های اوکراینی، تحویل تانک به اوکراین، استقرار واحدهای تانک و دستیابی به آمادگی رزمی زمان می برد. در مجموع حدود سه سال طول خواهد کشید.
بنابراین حتی اگر دولت آلمان ابتکار این کنسرن را در حال حاضر تأیید کند، تانک های جدید آلمانی ممکن است به موقع برای این جنگ نرسند.
سوال: چند دستگاه تانک می توان تولید کرد؟
Leopard 2 از سال 1979 تا 2015 با میانگین تعداد 98 ماشین در سال تولید شد. اگر فرض کنیم که KF-51 با به روز رسانی Leopard 2 ساخته می شود، می توانیم فرض کنیم که راین متال می تواند سالانه حدود 120 تا 150 تانک جدید یا 60 تا 70 تانک در مدت شش ماه تولید کند. به هر حال می توان گفت که معلوم می شود که پیشنهاد رئیس کنسرن نظامی-صنعتی آلمان برای اوکراینی ها بیشتر دلگرم کننده است تا واقعاً بتواند به آنها کمک کند.
Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2023
اشپیگل: آلمان با تحویل 178 تانک لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرد
راین متال یک کنسرن معروف است. این شرکت پیش از جنگ جهانی دوم و در طول آن سلاح می ساخت. بنابراین روسیه قبلاً هم این فرصت را داشت تا در میدان جنگ با محصولات راین متال آشنا شود.
تازگی ها ما را نمی ترساند. بر عکس، حتی جالب است آیا
KF-51 آنقدر قوی است که در روزنامه آلمانی Handelsblatt در مورد آن مقاله می نویسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала