یک شهر کامل در ترکیه، تخریب و مجددا بازسازی می شود

© AP Photo / Bernat ArmangueРазрушения в Антакье вследствие землетрясения в Турции
Разрушения в Антакье вследствие землетрясения в Турции  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
شهر نورداگی در غازیانتپ ترکیه که از زلزله آسیب دیده به طور کامل تخریب شده و مجددا بازسازی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، "عثمان بیلگین"، سرپرست فرمانداری منطقه غازیانتپ به شبکه NTV گفت: "شهر نورداگی در استان غازیانتپ ترکیه که به شدت تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است، به طور کامل تخریب خواهد شد".
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: "در حال حاضر عملیات جستجو و نجات در هشت خانه آخری که افراد زیر آوار هستند در حال انجام است".
بیلگین گفت:" ما یک فاجعه عظیم را تجربه کرده ایم. ما به همراه وزیر شهرسازی کوروم تصمیم گرفتیم: همه آوارها را برداشته و شهر را به طور کامل تخریب کرده و شهر را به طور صد در صد بازسازی کنیم".
وی همچنین افزود: "جسد 150 کشته در محل ریزش تنها یکی از خانه ها پیدا شد".
پیش از این، وزارت شهرسازی و محیط زیست ترکیه پس از ارزیابی بیش از 132 هزار ساختمان در ده استان، گزارش داده بود که 7584 ساختمان از این تعداد فرو ریخته یا نیاز به تخریب فوری دارند. همچنین 12617 سازه به دلیل آسیب وارده، غیرقابل سکونت شده اند.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر جنوب شرق ترکیه را در ساعات اولیه 6 فوریه لرزاند. به گفته رئیس جمهوری، رجب طیب اردوغان، این زلزله قوی ترین زمین لرزه از سال 1939 تاکنون در ترکیه بوده است. بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 31 هزار نفر در ترکیه جان خود را از دست داده اند.
ترکیه هفت روز عزای عمومی اعلام کرده و به مدت سه ماه در ده استان آسیب دیده از این فاجعه وضعیت فوق العاده اعلام شده است.
این زمین لرزه سوریه را نیز تحت تاثیر قرار داد. بر اساس آخرین داده های وزارت بهداشت سوریه، 1347 نفر تا به حال جان باخته و بیش از 2000 نفر مجروح شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала