پکن: امیدوار به توسعه روابط با تهران هستیم

© AP Photo / Mark Schiefelbeinوزارت خارجه چین: جنایات آمریکا در افغانستان لکه پاک نشدنی برای حقوق بشر است
وزارت خارجه چین: جنایات آمریکا در افغانستان لکه پاک نشدنی برای حقوق بشر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، کشورش امیدوار است از سفر آتی رئیس جمهور ایران به چین به عنوان فرصتی برای توسعه بیشتر مشارکت راهبردی همه جانبه دو کشور استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور چین از 14 تا 26 فوریه از چین دیدن خواهد کرد.
"وانگ ون بین" سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اینکه این اولین سفر رئیس جمهور ایران به چین است، در نشستی خبری خاطرنشان کرد: "در این سفر، سران دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کرده و به طور مشترک برنامه‌ریزی و جهت‌گیری های آینده در روابط دو کشور را تعیین کرده و همچنین به تبادل نظر در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوجانبه خواهند پرداخت".
این مقام چینی گفت که "نخست وزیر لی کچیانگ و رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق، لی ژانشو نیز دیدارهای جداگانه ای با ابراهیم رئیسی خواهند داشت. "
وانگ ون بین اضافه کرد:" چین و ایران دوستی سنتی خود را حفظ می کنند، تقویت و توسعه روابط چین و ایران یک انتخاب استراتژیک برای هر دو طرف می باشد".
وی همچنین خاطرنشان کرد، "تحت رهبری سران دو کشور، روابط چین و ایران در سال‌های اخیر شتاب توسعه پایداری را نشان داده است. طرفین به طور مداوم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت می کنند و به طور پیوسته همکاری های عملی را در زمینه های مختلف توسعه می دهندو آنها ارتباطات و هماهنگی موثر در امور بین المللی و منطقه ای را حفظ کرده و قاطعانه از اصل عدم مداخله در امور داخلی حمایت می کنند. پکن و تهران همچنین از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه محافظت می کنند. "
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پایان تاکید کرد:" چین امیدوار است از این دیدار با طرف ایرانی به عنوان فرصتی برای توسعه بیشتر مشارکت راهبردی همه جانبه پکن و تهران و کمک سازنده به تقویت وحدت و همکاری میان کشورهای خاورمیانه و تضمین امنیت و ثبات منطقه، استفاده کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала