پنتاگون انتظار دارد همکاری های روسیه و ایران در سوریه افزایش یابد

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
فرمانده نیروهی هوایی آمریکا اعلام کرد، پنتاگون انتظار دارد که روسیه و ایران به همکاری‌های نظامی-فنی خود ادامه دهند و همکاری‌ها در سوریه را نیز افزایش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال الکسوس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) درباره همکاری مسکو و تهران در زمینه نظامی - فنی گفت: "فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد داشت".
به گفته وی، این تعامل "پیامدهایی برای کل منطقه دارد". فرمانده نیروی هوایی سنتکام افزود: "این قطعاً پیامدهایی برای سوریه دارد، جایی که هم روس‌ها و هم ایرانی‌ها در تلاش برای حفظ و تقویت مواضع خود هستند". به گفته گرینکویچ، "طبیعی است" در آینده شاهد "انسجام بین طرفین" در سوریه باشیم.
گرینکویچ، در طی سخنرانی خود در مرکز امنیت نوین آمریکا در اوایل روز دوشنبه، در پاسخ به این سوال که سنتکام چگونه با ارتش روسیه در سوریه و همچنین ارتش چین در منطقه به طور کلی تعامل دارد، گفت:" نخست در مورد روسیه، جایی که تشدید تنش ها با توجه به وضعیت کنونی اروپا و اوکراین نگران کننده است. جنگنده های روسی به طور منظم در حال انجام عملیات هستند. نیروهای ما قوانین روشنی برای استفاده از تسلیحات، نزدیک شدن به آن، نحوه انجام پرواز دارند تا تحریک آمیز نباشد و در عین حال به روس ها بفهمانیم که ما اقدامات آنها را زیر نظر داریم".
به گفته وی، سنتکام به دنبال این است که "تضمین کند که روس ها بر فراز نیروهای آمریکایی بدون همراهی نیروی هوایی ایالات متحده، پرواز نمی کنند".
به گفته گرینکویچ، "مواردی" وجود داشت که طرف آمریکایی "نگران اقدامات" هوانوردی روسیه در منطقه عملیاتی سنتکام بود. وی همچنین یادآور شد که ارتش ایالات متحده و روسیه می توانند از خط ارتباطی برای جلوگیری از موقعیت های درگیری استفاده کنند.
گرینکویچ تصریح کرد که "طرف چینی حضور خود را در منطقه عمدتاً در حوزه اقتصادی حفظ می کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала