زاخارووا: فشارهای خارجی مانع همکاری روسیه و ایران نمی شوند

© Sputnik / Kirill Kallinikovوزارت خارجه روسیه: آمریکا هنوز چیزی در باره شرکت یا عدم شرکت خود در مذاکرات آستانه نگفته است
وزارت خارجه روسیه: آمریکا هنوز چیزی در باره شرکت یا عدم شرکت خود در مذاکرات آستانه نگفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تحریم ها نه تنها مانع همکاری های میان روسیه و ایران نمی شوند، بلکه، برعکس، محدودیت های غیرقانونی به تقویت روند مثبت در روابط دوجانبه کمک می کند.
به گزارش اسپوتنیک،"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مورد اظهارات امانوئل ماکرون، مبنی بر اینکه حمایت تهران از مسکو می تواند منجر به تحریم ایران و افزایش انزوای آن شود، خاطرنشان کرد که روسیه و ایران "بدون توجه به نظر غربی ها در حال ایجاد همکاری های متقابل و سودمند هستند."
زاخارووا گفت:" فشارهای خارجی و تحریم ها مانعی برای این امر نیست. برعکس، محدودیت‌های غیرقانونی حتی تا حدودی به تقویت روند مثبتی که در سال‌های گذشته در زمینه افزایش تجارت روسیه و ایران پدید آمده بود، کمک می‌کنند".
زاخارووا یادآور شد که تا پایان سال 2022، حجم مبادلات تجاری بین روسیه و ایران 20.2 درصد دیگر افزایش یافت و "به مرز 5 میلیارد دلار نزدیک شد." او ادامه داد: "کارآفرینان در حال کشف بازارهای جدید و محصولات سودآور برای خود هستند. زیرساخت های لجستیک، تسویه حساب ها و پرداخت ها به تدریج در حال تعدیل هستند. همه اینها پیش نیازهایی را برای ایجاد همکاری های دوجانبه بیشتر، در درجه اول در حوزه تجاری و اقتصادی ایجاد می کند.
وی در پایان تاکید کرد:" ما قبل از هر چیز بر اساس منافع مردم کشورهایمان تصمیم گیری می کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала