داستان های بازماندگان: قربانیان زلزله لاذقیه خاطرات خود را به اشتراک می گذارند

© Sputnik قربانیان زلزله لاذقیه
 قربانیان زلزله لاذقیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
سوری هایی که در اثر زلزله شدید بدون خانه شده اند، اکنون مجبورند شب را در مراکز اسکان موقت بگذرانند.
به گزارش اسپوتنیک، شهر لاذقیه نیز از این قاعده مستثنی نیست، جایی که در حال حاضر بیشترین قربانیان در کشور سوریه را دارد. برخی از آنها ماجرای آن شب وحشتناک اولین زلزله را برای خبرنگار اسپوتنیک تعریف کردند.
داستان دردناک
© Sputnikقربانیان زلزله لاذقیه
قربانیان زلزله لاذقیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
قربانیان زلزله لاذقیه
دختر کوچک چشم آبی، سیدرا شاویکی، آسیبی ندیده است. اما او آن چند دقیقه لرزش شدید را به عنوان وحشتناک ترین چیزی که باید در دوران کودکی دشوار خود تحمل می کرد به یاد می آورد.
او تعریف می کند: من و برادرانم خواب بودیم که اولین زلزله رخ داد. با لرزیدن و لرزش زمین از خواب بیدار شدیم. همه چیز اطراف می لرزید، خیلی ترسناک و نامفهوم بود. ما با پای برهنه به خیابان پریدیم: خدا را شکر، قبل از اینکه خانه فرو بریزد، همه خانواده موفق شدند بیرون بیایند. خدا را شکر همه زنده و سالم هستند. با یک معجزه نجات پیدا کردیم. من هرگز این روز را فراموش نمی کنم. هنوز هم لحظه زلزله، فریادهای پدر و مادر و برادرانم را در خواب می بینم.
مصطفی جبار هم بی خانه شده است، او امیدوار است که تحریمهای بین المللی سوریه برداشته شود: از راه های دیگر، مردم سوریه بدون دارو و مواد، به سادگی در یک فاجعه انسانی خواهند مرد.
او می گوید: بله، مردم ما بار دیگر خود را در میان یک فاجعه وحشتناک یافتند. بیشتر مردم احساس درد، ترس، وحشت دارند. اما ما حمایت عظیمی را که دوستانمان از جمله کشورهای عربی و روسیه از ما می کنند، می بینیم و احساس می کنیم. این یک پرتو نور است: ما را رها نکردند که تنها زیر آوار بمیریم.
همزمان، عملیات جستجو و نجات برای یافتن زنده‌های زیر آوار و بیرون آوردن اجساد کشته شدگان از یک هفته پیش ادامه دارد.
ما همچنان به بیرون آوردن افراد زنده از زیر آوار ادامه می دهیم. جلال داوود، رئیس سرویس دفاع غیرنظامی استان لاذقیه سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: این امیدواری وجود دارد که ما هنوز زنده بیابیم.
حمایت سازمان های بین المللی کجاست؟
© Sputnikقربانیان زلزله لاذقیه
قربانیان زلزله لاذقیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
قربانیان زلزله لاذقیه
تنها در استان لاذقیه 65 مرکز اسکان موقت از این قبیل برای زلزله زدگان مستقر شده است. در اینجا به افراد سرپناه، غذا، فرصتی برای دریافت مدارک موقت داده می شود.
طیسر حبیب، رئیس شورای استان لاذقیه نیز به نوبه خود تأیید کرد که طرحی برای کنترل کار پناهگاه ها و ارائه کمک های اضطراری و بشردوستانه به قربانیان در حال حاضر تدوین شده است. و به همه نیازمندان کمک خواهد شد.
به موازات کار جستجو و نجات، بازرسی ساختمان نیز در حال انجام است: بسیاری از خانه های باقی مانده به دلیل ترک خوردن دیوارها و خطر ریزش طبقات می توانند خطرناک باشند. یک کمیسیون مهندسی و بازرسی ویژه در حال بررسی وضعیت هر یک از خانه های آسیب دیده است.
به گفته طیسر حبیب، هم استان او و هم کشور در کل واقعاً به کمک سازمان های بین المللی نیاز دارند. اما به دلایلی این سازمان ها عجله ای برای ارائه کمک ندارند.
تحریم ها در زمینه بهداشت و سلامت
مشکل بزرگ دیگر تحریم ها و تاثیر آن بر وضعیت انسانی سوریه است. حوازن مخلوف، رئیس بهداشت و درمان استان حلب تاکید کرد که تحریم های اجباری اعمال شده علیه سوریه به شدت بر توانایی مقابله با شرایط اضطراری تأثیر گذاشته است.
وی توضیح داد: می بینید، بیمارستان های ما به سادگی دارو، لوازم پزشکی و تجهیزات پزشکی ندارند. ما چیزی برای درمان مردم نداریم: و اکنون هزاران و هزاران قربانی وجود دارد. بله، ما توانستیم حدود 70 درصد قربانیان استان خود را در بیمارستان ها قرار دهیم. و به زودی آزاد خواهند شد. اما اکنون فرزندان زیادی داریم که یا بدون پدر یا بدون پدر و مادر مانده اند، آنها اکنون جایی برای زندگی ندارند. اینکه چگونه و کجا باید آنها را از بیمارستان خارج کرد، یک سوال دردناک و حاد است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала