کارشناس: تصمیم شولز برای ارسال تانک به اوکراین به دلیل ترس از دست دادن قدرت است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
اشتراک
کارشناس موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن معتقد است، صدراعظم آلمان مجوز عرضه تانک های لئوپارد 2 به اوکراین را صادر کرد، زیرا در غیر این صورت از تقویت مواضع "آنالنا بربوک" وزیر امور خارجه آلمان می ترسید.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه دیلی تلگراف به نقل از "ویلیام آلبرکه" کارشناس موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در وب سایت خود منتشر کرد.
آلبرکه با اشاره به اینکه "صدراعظم آلمان که در ابتدا قصد ارسال تانک به اوکراین را نداشت، موضع خود را نه تنها در پس زمینه فشار متحدان غربی، بلکه براساس ملاحظات سیاسی داخلی تغییر داد"، گفت: "شولز سعی می کند با وزیر امور خارجه فوق العاده محبوب آلمان تقابل کند". به گفته رسانه های آلمانی، بوربوک فعالانه از تامین تانک برای مقامات اوکراینی حمایت می کرد.
با این حال، ژنرال بازنشسته انگلیسی "روپرت اسمیت" نیز خاطرنشان کرد که تحویل "لئوپاردها" به خودی خود روند درگیری در اوکراین را تغییر نخواهد داد. به نظر او این تانک های آسیب پذیر هستند. علاوه بر این، وی معتقد است که اگر غرب بخواهد به نقطه عطفی در اوضاع میدان نبرد دست یابد، به تعداد زیادی تانک نیاز خواهد بود.
در 25 ژانویه، دولت آلمان تایید کرد که 14 تانک لئوپارد 2 را به اوکراین ارسال خواهد کرد و مجوز ارسال این تانکها را برای کشورهای دیگر نیز صادر خواهد کرد. به گفته بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، لئوپاردهای 2 " تا پایان ماه مارس" به اوکراین ارسال خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала