رئیس سازمان جهانی بهداشت از کاهش تحریم های آمریکا علیه سوریه استقبال کرد

© AFP 2023 / World Health Organization / Christopher Blackتدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی
تدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
اشتراک
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از تصویب اقدامات دولت سوریه برای گسترش حمل و نقل بین‌مرزی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل قدردانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "تدروس آدهانوم غبریسوس" در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق گفت:"ما از لغو تحریم ها توسط ایالات متحده آمریکا استقبال می کنیم. ما به همان اندازه از تایید کامل اخیر دولت سوریه از حمل و نقل برون مرزی سازمان ملل و همچنین اقداماتی برای گسترش دسترسی برون مرزی قدردانی می کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه آن هستیم."
رئیس سازمان جهانی بهداشت از دیدار روز یکشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه خبر داد. وی تاکید کرد: "امروز بعدازظهر با بشار اسد ملاقات کردم، او گفت که آماده است تا نقاط دسترسی فرامرزی اضافی را برای این وضعیت اضطراری در نظر بگیرد".
غبریسوس همچنین یادآور شد که روز یکشنبه، سازمان بهداشت جهانی از جامعه بین المللی درخواست 43 میلیون دلار برای حمایت از اقدامات بشردوستانه در سوریه و ترکیه کرد.
ایالات متحده مجوز وزارت بازرگانی را در روز پنجشنبه منتشر کرد که بر اساس آن تحریم‌های ایالات متحده علیه سوریه تا 8 آگوست 2023 برای معاملات امدادرسانی در زلزله لغو می‌شود. به ویژه، این به انتقال وجوه به سوریه و از سوریه اشاره دارد.
زمین لرزه هایی به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر 15 بهمن ماه به فاصله 9 ساعت در استان قهرمان مراس در جنوب شرقی ترکیه رخ داد. این زمین لرزه ها و به دنبال آن صدها پس لرزه در 10 استان کشور و در ایالت های همجوار احساس شد که سوریه بیشترین آسیب را متحمل شد. ریک برنان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی، روز یکشنبه گفت که تعداد قربانیان زمین لرزه در سوریه به حدود 8500 نفر رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала