افزایش بهای نفت خام در جهان به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۲

© AP Photo / Hasan Jamaliافزایش قیمت نفت در جهان
افزایش قیمت نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2023
اشتراک
بهای نفت خام در معاملات آخر هفته بازارهای جهانی به بالاترین سطح از ماه اکتبر ۲۰۲۲ رسید.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ می نویسد بهای انواع نفت خام در بازارهای جهانی پس از آن افزایش یافت که روسیه اعلام کرد به تلافی تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو، تولید روزانه نفت خود را نیم میلیون بشکه کاهش می‌دهد.
به دنبال انتشار این خبر، در بورس نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت با یک دلار و ۶۶ سنت افزایش به قیمت ۷۹ دلار و ۷۲ سنت به فروش رفت.
در این حال، در بورس لندن نیز قیمت هر بشکه نفت خام پایه برنت دریای شمال یک دلار و ۸۹ سنت معادل ۲.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۶ دلار و ۳۹ سنت رسید.
هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره سقف قیمت نفت برای روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
چه کارهایی درزمینه سوآپ نفت و گاز بین ایران و روسیه انجام می شود؟
تصمیم عربستان سعودی به افزایش بهای نفت خام خود به علت بالا رفتن تقاضا در بازار و نیز اختلال در عرضه منابع انرژی در ترکیه، نروژ و قزاقستان از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روند صعودی بهای نفت خام در بازارهای جهانی عنوان می‌شوند.
الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه در پی اعمال سقف قیمتی غرب بر نفت و فرآورده های نفتی، گفت کشورش قصد دارد از ماه آینده (مارس)، تولید نفت خود را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا حدود پنج درصد کاهش دهد.
کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا به همراه استرالیا پنجم دسامبر ۲۰۲۲ تصمیم گرفتند به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب بر مسکو بر سر جنگ اوکراین، از بهره مندی روسیه از خدمات شرکت‌های غربی برای بیمه دریایی، تامین مالی و خرید و فروش نفت این کشور که از طریق دریا منتقل شود و بهای هر بشکه آن بالاتر از ۶۰ دلار تعیین شود، جلوگیری کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала