در مکان انفجار نورد استریم یک هواپیمای شناسایی آمریکایی مشاهده شده است

© Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
اشتراک
بر اساس داده های فلایت رادار 24، هواپیمای شناسایی آمریکایی پی -8 - پوسایدون نظاره گر عواقب انفجار خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک بود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های فلایت رادار 24، هواپیمای شناسایی آمریکای پی -8- پوسایدون نظاره گر عواقب انفجار خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک در اوایل صبح 26 سپتامبر سال گذشته بود.
روز چهارشنبه، در وب سایت هرش مقاله ای منتشر شد که در آن مدعی شد غواصان نیروی دریایی آمریکا در تابستان گذشته مواد منفجره را در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم کار گذاشته بودند و سه ماه بعد نروژی ها آنها را فعال کردند.
به گفته زلزله شناسان سوئدی و دانمارکی، اطلاعاتی که از آن روز بعد از حادثه در 26 سپتامبر 2022 دریافت شد، اولین انفجار خط لوله گاز نورد استریم در نزدیکی جزیره بورنهولم در دریای بالتیک در ساعت 02:03 به وقت تابستانی اروپا رخ داد.
آرشیو پروازها در فلایت رادار 24، حاوی اطلاعاتی در مورد هواپیمای نروژی نیست که می توانست شناور را رها کند، زیرا ظاهراً با ترانسپوندر خاموش پرواز کرده است. اما این منبع، مسیر پرواز پی -8- پوسایدون را که دقیقا یک ساعت پس از انفجار به منطقه حادثه رسید حفظ کرده است.
طبق این منبع، هواپیمای آمریکایی از اقیانوس اطلس به پرواز درآمد و پس از عبور از دانمارک، به سمت جزیره بورنهولم پرواز کرد. سپس بر فراز لهستان از هواپیمای ک اس - 135 آر سوخت گیری کرد.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
روزنامه نگار آمریکایی: خطوط نورد استریم را غواصان آمریکایی مین گذاری کردند
پس از آن، پوسایدون به بورنهولم بازگشت و در حدود ساعت 04:45 به وقت تابستانی اروپا یک دایره کامل دقیقاً در منطقه انفجار ایجاد کرد و شروع به فرود کرد. افسر اطلاعاتی آمریکایی پس از چرخش به سمت راست و دور شدن از صحنه، به تدریج از ارتفاع 7300 متری به ارتفاع 2200 متری فرود آمد و پس از آن از رادار ناپدید شد و ترانسپوندر را خاموش کرد.
همانطور که یک کارشناس نظامی، سردبیر مجله دفاع ملی، ایگور کوروتچنکو به اسپوتنیک گفت، مسیر یک هواپیمای آمریکایی از فلایت زاداز 24، سخنان هرش را تایید می کند.
به گفته وی، یک هواپیمای آمریکایی در منطقه حمله تروریستی، انتشار جریان گاز از خط لوله تخریب شده را ضبط کرده و منطقه را از نظر حضور یا عدم حضور کشتی ها و زیردریایی ها که از نظر تئوری می توانستند در آنجا بوده و شاهد حادثه باشند، رصد کرده است.
این کارشناس گفت: با توجه به اینکه مسیر پرواز هواپیمای آمریکایی پی -8- پوسایدون با سوخت گیری بر فراز لهستان محاسبه شده و نیاز به همگام سازی تمام این لحظات بود، می توان ادعا کرد که ورود آن در زمان مقرر، بلافاصله پس از حمله تروریستی، حاکی از یک پرواز از قبل برنامه ریزی شده است و در نتیجه تایید دیگری بر روایتی است که هرش روزنامه نگار آمریکایی درباره دلایل و شرایط این حمله تروریستی ارائه کرده است.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در دو خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала