علاقه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با روسیه درباره پیمان استارت

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد
آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا: ایالات متحده علاقه مند به از سرگیری گفتگو با روسیه در مورد پیمان استارت و بازرسی از تاسیسات است
به گزارش اسپوتنیک، بانی جنکینز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات، گفت که ایالات متحده "بسیار علاقه مند" به احتمال از سرگیری مذاکرات با روسیه درباره معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) و همچنین انجام بازرسی در تأسیسات استراتژیک است.
جنکینز در یک نشست ویژه برای خبرنگاران گفت: "ایالات متحده به شدت علاقه مند به از سرگیری تماس ها با روسیه به منظور بازگشت به میز مذاکره در مورد ثبات استراتژیک و از سرگیری بازرسی ها است.
همانطور که یک دیپلمات ارشد اشاره کرد، واشنگتن قصد دارد "راه هایی" را برای دستیابی به از سرگیری چنین گفت وگویی با مسکو "کاوش کند".
پیش از این، وزارت خارجه روسیه گفته بود که درخواست های ایالات متحده برای از سرگیری بازرسی ها تحت استارت جدید، به ویژه بدبینانه به نظر می رسد، زیرا رژیم کی یف، با کمک های نظامی-فنی و اطلاعاتی آشکار واشنگتن، سعی کرد به اهداف استراتژیک ضربه بزند.
جنکینز در آگوست گذشته گفته بود که اگرچه ایالات متحده تاریخ مشخصی را برای از سرگیری مذاکرات با فدراسیون روسیه برای جایگزینی START-3 تعیین نکرده است، اما آنها آنها را با وضعیت اطراف اوکراین مرتبط کردند. سپس او گفت که ایالات متحده آماده است تا به محض اینکه روسیه در شرایط پیرامون اوکراین "نیت خیر خود را از خود نشان دهد" به مذاکرات بازگردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала