رسانه ها از بازداشت معمار مجتمع مسکونی که در جریان زلزله ترکیه فرو ریخت خبر دادند

© AP Photo / Mustafa KaraliРазбор завалов и поиск жертв на месте разрушений в результате землетрясения в турецком Газиантепе
Разбор завалов и поиск жертв на месте разрушений в результате землетрясения в турецком Газиантепе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
اشتراک
صباح: معمار مجتمع مسکونی که در جریان زمین لرزه فروریخت، هنگام تلاش برای پرواز از ترکیه بازداشت شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه صباح گزارش داد، معمار ارشد مجتمع مسکونی Rönesans Rezidans که پس از زلزله در استان هاتای ترکیه به طور کامل ویران شده بود، در فرودگاه استانبول هنگام تلاش برای پرواز به خارج از کشور بازداشت شد.
بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه پیشتر گفته بود که هیچ کس به دلیل سهل انگاری که منجر به فروریختن ساختمان ها در جریان زلزله ویرانگر روز دوشنبه در جنوب شرق این کشور شد، از مجازات در امان نخواهد ماند. پس از زمین لرزه های فاجعه بار سال 1999 که جان بیش از 18 هزار نفر را گرفت، ترکیه قوانین مربوط به ساخت و ساز ساختمان های مسکونی را بازنگری کرد. به ویژه، در سال 2007، آیین نامه ای برای ساخت خانه ها با در نظر گرفتن الزامات لازم برای محافظت در برابر زلزله تصویب شد.
"پیمانکار اصلی که میلیون ها لیر برای فروش 250 آپارتمان در یک مجتمع مسکونی دریافت کرده بود (در تعدادی از رسانه ها - معمار) مهمت یاشار چوسکون هنگام تلاش برای پرواز به مونته نگرو در فرودگاه استانبول بازداشت شد. این نشریه اشاره می کند که ممنوعیت خروج توسط دادستانی کل استانبول اعمال شده است.
آپارتمان های این مجتمع مسکونی که در سال 2012 تکمیل شد، با قیمت های بین 1.5 میلیون تا 3 میلیون لیر (800 هزار تا 1.6 میلیون دلار بر اساس نرخ ارز سال 2012) فروخته شد. روزنامه می نویسد، با این حال، خانه ای که به عنوان "بهشت" تبلیغ می شد، نتوانست مقاومت کند - همه 12 طبقه در یک لحظه فرو ریختند. محل اختفای برادر چوسکون، مالک مشترک یک شرکت ساختمانی و مهندسی هنوز مشخص نشده است، در حالی که در سال 2017 برادران دفتر را به مونته نگرو منتقل کردند.
همچنین روز جمعه مشخص شد که حدود 170 وکیل با طرح شکایت از پیمانکاران تعدادی از مجتمع های مسکونی در استان های حادثه دیده خواستار ممنوعیت خروج از کشور شدند.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر صبح دوشنبه جنوب شرق ترکیه را لرزاند. بعدازظهر همان روز زلزله دیگری به بزرگی 7.6 ریشتر رخ داد. این زمین لرزه ها و به دنبال آن صدها پس لرزه در 10 استان کشور و ایالت های همجوار از جمله سوریه احساس شد. شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۱۹ هزار و ۳۸۸ نفر و بیش از ۷۷ هزار مجروح رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала