رسانه: اوکراین آماده استفاده از موشک های انگلیسی برای حمله به کریمه است

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: اوکراین آماده استفاده از موشک های انگلیسی برای حمله به کریمه است
رسانه: اوکراین آماده استفاده از موشک های انگلیسی برای حمله به کریمه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
اشتراک
جورج گریلز، مقاله نویس روزنامه تایمز معتقد است اوکراین آماده استفاده از موشک های انگلیسی برای حمله به اهدافی در شبه جزیره کریمه است.
به گزارش اسپوتنیک، او نوشت: "اوکراین آماده استفاده از موشک های دوربرد انگلیسی برای حمله به کریمه است".
منابع این روزنامه در وزارت دفاع اوکراین تایید کردند که کی یف روی سناریوی مشابهی کار می کند.
این تحلیلگر افزود: "اکنون مذاکراتی در حال انجام است تا مشخص شود دقیقاً چه تعداد موشک دوربرد انگلیسی می تواند ارسال شود".
بر اساس این مقاله، منظور ارسال موشک های ضد کشتی هارپون با برد 150 مایل (تقریبا 241 کیلومتر) است که می توانند برای حمله به اهداف زمینی سازگار شوند. همچنین موشک های هوایی Storm Shadow ذکر شده است که می توانند هدف را در فاصله 350 مایلی (تقریباً 563 کیلومتر) مورد اصابت قرار دهند. گریلز نوشت ارسال چنین موشک های دوربرد به این معنی است که لندن در حمایت از اوکراین از واشنگتن که موشک های کوتاه بردتر تهیه می کند، فراتر خواهد رفت.
روسیه: سلاح های غربی در اوکراین نابود خواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه: سلاح های غربی در اوکراین نابود خواهند شد
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین روز پنجشنبه در شورای اروپا در بروکسل سخنرانی کرد و از کشورهای اروپایی خواست به عنوان کمک، تسلیحات مدرن در اختیار اوکراین قرار دهند.
وی پیش از این به لندن سفر کرده بود و در آنجا با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا درباره تحویل تسلیحات به کی یف گفتگو کرد.
روسیه بارها اشاره کرده است که هدف ائتلاف آتلانتیک شمالی رویارویی است و نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. مسکو همچنین هشدار داده است که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نتیجه خوب و فایده به همراه ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند و محموله های تسلیحات غربی به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала