گزارش و تحلیل

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه گردشگری از غرفه ی روسیه

© Sputnikاستقبال از غرفه ی روسیه در نمایشگاه گردشگری تهران
استقبال از غرفه ی روسیه در نمایشگاه گردشگری تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
اشتراک
لغو روادید میتواند ورود گردشگران ایران به روسیه را ۳ برابر کند.
اسپوتنیک، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از روزه سه شنبه هجدهم بهمن ماه در تهران آغاز به کار کرد برنامه فروشگاه گردشگری امسال کشور روسیه متفاوتی چشمگیر ظاهر شد آن هم ترکیب بخش خصوصی و دولتی این کشور برای جذب گردشگران در این نمایشگاه بود.
هیئت روسیه امسال در نمایشگاه بین المللی گردشگری علاوه بر معرفی کشور روسیه از طریق بروشور ها و تصاویر با برگزاری موسیقی زنده از طریق نوازندگان روسی و همچنین پوشش خاص در معرفی هر چه بهتر فرهنگ، هنر و موسیقی روسیه تلاش کرد.
خانم جولیا سوندوکووا، مدیر همکاری های بین المللی کمیته گردشگری شهر مسکو در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
علاوه بر برنامه هایی که به صورت عمده در دولت روسیه جهت افزایش توریست و گسترش صنعت گردشگری تبیین شده، بخش خصوصی نیز در راستای افزایش درآمد خود در تلاش است تا گردشگران بیشتری را جذب کند، ما به عنوان بخش دولتی اولین بار است که در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران شرکت می‌کنیم و همراه با خود بیش از ۲۰ شرکت را برای بازاریابی در ایران آورده ایم.
وی افزود:
البته یکی از دلایل اصلی ما برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران این است که برخی کشورها به صورت ثابت گردشگرانی را در روسیه دارند اما برخی کشورها هدف ما برای افزایش روابط گردشگری هستند که کشور ایران نیز یکی از این کشورهای هدف است.
نمایشگاه گردشگری ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2023
گزارش و تحلیل
شالبافیان: روسیه امسال از نمایشگاه گردشگری ایران استقبال خوبی کرد
مدیر همکاری های بین المللی کمیته گردشگری شهر مسکو، روادید را یکی از مهمترین بخش های یک سفر عنوان کرد و اظهار داشت:
لغو روادید گروهی یکی از اقدامات بسیار موثر در افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور ایران و روسیه است، بر این باورم به محض اینکه این موضوع صورت بگیرد ورودی گردشگران ایرانی به روسیه دو الی سه برابر خواهد شد و یکی از نکات مهم این است که همکاران ما دیگر نیازی به نگرانی برای آمادگی ویزا ندارند و فقط باید وسایل خود را جمع کنند.
این موضوع صرفاً درباره دو کشور ایران و روسیه نیست بلکه تمامی گردشگران در سراسر جهان دریافت ویزا را اولین مشکل برای سفر عنوان می‌ کنند، در نتیجه اغلب سفر های ناگهانی و غیر منتظره خود را به کشورهایی انجام می دهند که نیاز به دریافت روادید ندارند.
خانم جولیا سوندوکووا، گردشگران ایرانی در روسیه را مشتاق برای بازدید از ۳ بخش اصلی این کشور دانست و عنوان کرد:
فرهنگ و هنر از مهمترین اشتیاق گردشگران ایرانی در روسیه است، مکان های تاریخی و فضاهایی که به آنها اطلاعات جدیدی درباره روسیه را ارائه می دهد بسیار گردشگران ایرانی را جذب خود میکند از جمله موزه ها، تئاتر ها و سالن های نمایش روسیه.
Девушка исполняет традиционный танец на выставке 16th International Exhibition of Tourism and Related Industries в Тегеране  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
چندرسانه ای
نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران
شهر مسکو عملا هیچ گاه نمی خوابد، این شهر ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و یکی از نکاتی که برای ایرانیان به شدت جالب توجه است زندگی شبانه در مسکو است.
این شهر نورپردازی بسیار کاملی دارد و سینماها ۲۴ ساعت فعال هستند، حتی گاهی اوقات موزه ها نیز بازدیدکنندگان شبانه دارند و دیدن زندگی شبانه مسکو یکی از بخش های مورد توجه برای گردشگران ایرانی است.
برخی از گردشگران ایرانی نیز از پارک ها و طبیعت خاص روسیه دیدن می‌کنند اما بیشتر گردشگران ایرانی در بخش های فرهنگ، هنر و زندگی شبانه در مسکو مشاهده می شوند.
وی تاکید کرد:
نکته بسیار قابل توجه برای من در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران حجم عظیمی از اطلاعات بود که ایرانیان اشتیاق دانستن آن را داشتند بنابراین غرفه روسیه با استقبال بسیار خوبی روبرو شد که برای ما غیر قابل پیش بینی بود، ما در این نمایشگاه متوجه شدیم برخلاف تصور بسیاری از همکاران ما که بر این باورند همه ی کار ها می تواند در صنعت گردشگری به صورت آنلاین انجام شود، بازار ایران نیازمند صحبت های رودررو و معاشرت های گرم و صمیمانه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала