شولتز: آلمان در تلاش است تانک های وعده داده شده به اوکراین را ارسال کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisلهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
شولتز: آلمان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که کشورهایی که قبلاً برای ارسال تانک های لئوپارد آلمانی به اوکراین اعلام آمادگی کرده بودند، تانک هایشان را به اوکراین عرضه می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولز، صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: آلمان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که کشورهایی که قبلاً برای ارسال تانک های لئوپارد آلمانی به اوکراین اعلام آمادگی کرده بودند، اکنون این کار را انجام دهند.
شولز پیش از آغاز اجلاس اتحادیه اروپا، در مورد عرضه تانک های جنگی لئوپارد به اوکراین گفت: آلمان سهم بسیار مهمی برای اطمینان از ارائه پشتیبانی عملیاتی (از اوکراین) دارد، همانطور که در گذشته داشته است. اکنون ما در تلاش هستیم تا بسیاری دیگر را که در گذشته (آمادگی برای تامین تانک ها) اعلام کرده اند، عملا آن را تایید کنند.
پیشتر، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که تحویل 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 به اوکراین قبل از پایان ماه مارس انجام خواهد شد. وی همچنین از توافق با چند کشور اروپایی برای تحویل مشترک 20 تا 25 تانک لئوپارد A1 تا تابستان و بیش از 100 دستگاه تا ابتدای سال 2024 خبر داد. به طور کلی آلمان در نظر دارد 178 تانک نسل اول لئوپارد و 14 تانک لئوپارد 2 نوع A6 را به اوکراین عرضه کند.
وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه افزود که آلمان و متحدانش طی سه تا چهار ماه آینده اولین گردان لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала