حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران به یک رکورد بی سابقه رسید

© Photo / Social media page of Ambassador of Iran to the Russia Kazem JalaliПосол России в Иране Алексей Дедов
Посол России в Иране Алексей Дедов - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
ددوف، سفیر روسیه در ایران بیان کرد که حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران در سال 2022 به یک رکورد بی سابقه رسید.
آلکسی ددوف سفیر روسیه در ایران در گفت و گو با اسپوتنیک گفت: حجم مبادلات تجاری بین فدراسیون روسیه و ایران در سال 2022 به یک رکورد بی سابقه رسید، مسکو انتظار رشد بیشتری در سال 2023 را دارد.
پیشتر، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی در سفری به تهران، گفته بود که مبادلات تجاری بین روسیه و ایران در سال 2022 تقریباً 15 درصد افزایش یافته و به 4.6 میلیارد دلار رسیده است.
سفیر به نوبه خود تاکید کرد که ارقام سال 2022 نهایی نیست، مسکو انتظار دارد پس از دریافت اطلاعات کامل آماری سال، افزایشی در این شاخص ثبت کند.
ددوف گفت: رکوردهای مبادلات تجاری بین روسیه و ایران در سال 2022 عمدتاً به دلیل همکاری موفق بین شرکت های روسی و ایرانی در زمینه کشاورزی است. حدود 85 درصد تجارت ما را محصولات کشاورزی تشکیل می دهد.
وی افزود: پروژه های مشترک در بخش های نفت و گاز، انرژی و لجستیک نیز به شکل مثبتی در حال اجراست.
این دیپلمات همچنین گفت: روسیه غلات و دانه های روغنی، چوب، مواد شیمیایی معدنی، تجهیزات مهندسی، کاغذ و مقوا، ابزار اندازه گیری به ایران صادر می کند و سبزیجات و میوه جات، آجیل، لبنیات، پلاستیک، محصولات فلزات آهنی، مصالح ساختمانی، سنگ، لوازم بهداشتی از ایران وارد می کند.
سفیر روسیه در ایران در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز تجارت در سال 2023 گفت: بر اساس وضعیت سیاسی و منافع اقتصادی متقابل، قطعاً انتظار رشد بیشتر در حجم مبادلات تجاری را داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала