سوریه می گوید غرب پس از وقوع زلزله به دمشق کمک نمی کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دمشق
دمشق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
خانم بثینه شعبان، مشاور رئیس جمهور سوریه گفت: کشورهای غربی پس از زلزله به دولت سوریه کمک نمی کنند، بلکه فقط به مناطق تحت کنترل تروریست ها و مخالفان کمک می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، خانم بثینه شعبان به شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز گفت: "متأسفانه غرب فقط به فکر مناطقی است که تروریست ها هستند و کلاه سفیدها در آنجا هستند اما به مناطقی که اکثریت مردم سوریه در آن زندگی می کنند اهمیتی نمی دهد... حقیقت این است که ایالات متحده و اروپا فقط از کلاه سفیدها محافظت می کنند. بیشتر پول و تمام تجهیزات از اروپا و از ایالات متحده به ترکیه فرستاده شد. اصلاً هبچ چیزی از اروپا برای سوریه ارسال نشد".
زمین لرزه در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان در ترکیه + ویدئو
پیش از این، المصطفی بن لمله، هماهنگ کننده دائمی سازمان ملل متحد، از دولت سوریه خواسته بود که سیاست را کنار بگذارد و اجازه دسترسی به منطقه تحت کنترل مخالفان در شمال غربی این کشور را برای تسهیل ماموریت بشردوستانه در سوریه بدهد.
روز دوشنبه دو زمین لرزه قوی در ترکیه به وقوع پیوست. ویرانی های پس از این زمین لرزه ها در چندین منطقه سوریه نیز مشاهده شده است. بر اساس آخرین آمار، تعداد کشته شدگان بیش از 12 هزار نفر و تعداد مجروحان بیش از 60 هزار نفر است. اردوغان هفت روز عزای عمومی اعلام کرد و در 10 استان آسیب دیده به مدت سه ماه وضعیت فوق العاده اعلام شد. بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت سوریه، تعداد قربانیان این زمین لرزه در این کشور از 1.2 هزار نفر گذشت و بیش از 2 هزار نفر مجروح شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала