ریابکوف درباره عواقب ناشی از تخریب نورد استریم به ایالات متحده هشدار داد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
ریابکوف به آمریکا درباره عواقب تحقیقات هرش در مورد حادثه غیرمترقبه در خطوط لوله گاز نورد استریم هشدار داد.
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگویی به اسپوتنیک گفت که مسکو مطمئن است که انتشار تحقیقات درباره دخالت آمریکا در انفجارهای خطوط لوله گاز نورد استریم بدون عواقب برای واشنگتن نخواهد بود.
وی گفت: به طور کلی، انتشار دیروز آنچه را که ما به عنوان نتیجه گیری برای خود انجام دادیم تایید کرد. نماینده رسمی وزارت خارجه دیروز بیان کرد که ما هرگز هیچ شکی نداشتیم که ایالات متحده و احتمالاً سایر کشورهای ناتو، در این خرابکاری ظالمانه دست داشته اند.
به گفته معاون وزیر روسیه، تمایل آشکار غرب به پایان دادن به موضوع تحقیقات و عدم اجازه نمایندگان روسیه برای حضور در تحقیقات و بیان اظهارات عوام فریبانه مبنی بر بیش از حد حساس شدن موضوع ، نشانه واضحی از نادرست بودن ماجراست.
خاطرنشان می شود که در 26 سپتامبر، یک هواپیمای نیروی دریایی نروژ یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.
خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.
از اواخر آگوست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. 'گازپروم' این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала