گزارش و تحلیل

سخنرانی بایدن آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار نداد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
اشتراک
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در هنگام سخنرانی سالانه کنگره تلاش کرد که سرزنده به نظر برسد.
شکنجه با نشاط؟ جو بایدن آنقدر تلاش کرد که سرزنده به نظر برسد که نتیجه آن برعکس شد، خیلی آشکار بود. کارشناسان علوم سیاسی حتی برای پدربزرگ متاسف هستند و می گویند که وی پس از چنین سخنرانی پر انرژی در کاخ کنگره چقدر باید استراحت کند.
معلوم بود که رهبر ملت برای سخنرانی آماده شده بود .غیر از این امکان نداشت. به هر حال، رییس جمهور ایالات متحده در سخنرانی سالانه کنگره باید به سوالات زیادی در مورد وضعیت کشور پاسخ می داد. موضوع دیگر که این سخنان کارآیی زیادی نداشت. سخنان زیادی گفته شد، اما مفهوم چندانی نداشت.
به گفته منتقدان بایدن، سخنرانی او قانع کننده نبود و مملو از کلیشه های سیاسی بود. به عنوان مثال، مت گتز، نماینده جمهوری خواه کنگره خاطرنشان کرد که بایدن هرگز تمام حقیقت را در مورد آنچه که باعث ایجاد مشکلات در اقتصاد ایالات متحده می شود، نگفت. تمام تقصیرها را مانند گذشته بر گردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انداخت.
اگرچه واضح است که اگر تحریم‌های تهاجمی علیه مسکو و حتی پس از همه‌گیری جهانی نبود، تورم در ایالات متحده افزایش سرسام آورنمی یافت و در بهار گذشته رکوردی درطی 40 سال به ثبت نمی رسید. هیچ جهشی در قیمت بنزین وجود نداشت، که در تابستان 2022 تقریباً 50 درصد افزایش سالانه را نشان داد.
علاوه بر این، رییس اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، استیو اسکالیز، اشاره کرد که در دوران بایدن، بزهکاری خارج از کنترل شده است. و این شاخص برای ایالات متحده بسیار حساس است. فرماندار آرکانزاس تاکید کرد که رئیس جمهور فعلی انتظارات را برآورده نکرده است. سارا هاکبی سندرز معتقد است که "بایدن و دموکرات ها شکست خوردند".
مارتین هاتچینسون، مورخ اقتصادی و تحلیلگر مالی، خاطرنشان کرد که به سختی می توان انتظار تأثیرگذاری از سخنرانی رییس دولت داشت، مهم نیست که چقدر دموکرات ها تلاش کردند به سخنرانی رئیس جمهور اهمیت دهند، اما "فقط این سخنرانی با معیارهای خود بایدن قوی بود."
در رسانه های اروپایی اصلاً روی سخنرانی تمرکز نکردند. مشخص است. هیچ چیز جدید یا بیانیه مهمی در آن وجود نداشت.
با این حال، همه خاطرنشان کردند: پدربزرگ روی سکو عملکرد خوبی داشت. این به تنهایی همه را تحت تأثیر قرار داد. جو بایدن باید ثابت کند که از آنجایی که برای دور دوم می رود، پس قطعا قدرت کافی برای 6 سال آینده خواهد داشت. بنابراین سعی کرد جوان تر به نظر برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала