تامین تجهیزات گلوگاهی صنعت نفت ایران توسط فناوران ایرانی

صادرات
صادرات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
اشتراک
تفاهم‌‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایران و وزارت نفت این کشوردر زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت ایران به امضای دو طرف رسید.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، تفاهم‌‎نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایران و وزارت نفت این کشور در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت ایران امروز چهارشنبه با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهورایران و جواد اوجی وزیر نفت این کشور امضا شد تا زمینه برای ورود فناوری و نوآوری در بخش‌های گوناگون صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فراهم شود.
این تفاهم‌نامه در هفت ماده و به مدت چهار سال بین دوطرف به امضا رسید.
بومی‌سازی و ساخت تجهیزات گلوگاهی مورد نیاز صنعت نفت ایران، کاهش ارزبری و وابستگی صنایع نفت ایران با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در راستای تولید اقلام مورد نیاز در این صنعت و ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی در تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از جمله محورهای مورد پذیرش دوطرف در این تفاهم‌نامه است.
بر اساس این تفاهم‌نامه در اولین گام برای اجرایی سازی این تفاهم‌­نامه، اقدامات لازم جهت بومی‌‎سازی موضوعات مذکور در ماده ۵، با حجم بازار تقریبی ۲ میلیارد دلار، در دستور کار کمیته قرار می‌گیرد و در مراحل بعدی اولویت‌­های اقلام گلوگاهی توسط کمیته تعیین خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала