بایدن: آمریکا برای مقابله با روسیه در اوکراین، ناتو را متحد کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را آزمایشی سخت خواند و تاکید کرد، واشنگتن کشورهای ناتو را متحد کرده و ائتلافی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب در پیام سالانه خود به کنگره گفت:" عملیات ویژه روسیه یک آزمون برای تمام اعصار می باشد، آزمونی برای آمریکا، آزمونی برای تمام جهان".
وی با اشاره به اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین در ایالات متحده که به عنوان مهمان در این جلسه حضور داشت، تاکید کرد که "آمریکا همانند گذشته و تا زمانی که لازم باشد به حمایت کامل خود از اوکراین ادامه خواهد داد".
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:" در موضوع اوکراین ما خیلی موارد را رهبری کردیم، ناتو را متحد کرده ایم و یک ائتلاف جهانی ایجاد کرده ایم. ما با تجاوزات ولادیمیر پوتین مخالفت کردیم. ما از مردم اوکراین حمایت کردیم".
پوتین پیش از این گفته بود که غرب در تلاش است تا برای فروپاشی روسیه یک منطقه محاصره ضد روسیه در اوکراین ایجاد کند و برای جلوگیری از آن عملیات ویژه ای آغاز شد. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها دخالت دارند.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. پوتین وظیفه آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала