https://spnfa.ir/20230207/--بیش-از-60-هزار-تن-حمل-بار-ریلی-از-روسیه-به-بندر-عباس-طی-چهار-ماه--14529406.html
بیش از 60 هزار تن حمل بار ریلی از روسیه به بندر عباس طی چهار ماه
بیش از 60 هزار تن حمل بار ریلی از روسیه به بندر عباس طی چهار ماه
اسپوتنیک ایران
مدیر عامل شرکت راه آهن ایران: طی چهار ماه گذشته بالغ بر ۶۰ هزار تن بار از مبدأ سولیکامسک روسیه به صورت تمام ریلی تا بندرعباس ایران حمل شده است. 07.02.2023, اسپوتنیک ایران
2023-02-07T23:12+0330
2023-02-07T23:12+0330
2023-02-07T23:12+0330
اقتصادی
ایران
روسیه
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/36/34/363454_0:159:3077:1890_1920x0_80_0_0_ca986a7860854108f9fc3efcc4cbcb00.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل ار خبرگزاری ایرنا، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن ایران در اجباس بین النللی شناخت ظرفیت ها و پتانسیل حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که طی چهار ماه گذشته بالغ بر 60 هزار تن بار از روسیه و به صورت تمام ریلی به بندر عباس ایران حمل شده است.وی اظهار کرد: " با همکاری شرکت های حمل و نقل و فورواردی، طی چهار ماه گذشته بالغ بر ۶۰ هزار تن بار از مبدأ سولیکامسک روسیه به صورت تمام ریلی تا بندرعباس ایران حمل شده است.وی تاکید کرد: " ایران میتواند در حوزه اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت های شایانی ارائه کند و اکنون زمینه لازم برای استفاده همسایگان از ظرفیت های جغرافیایی اقتصادی ایران فراهم است".مدیرعامل شرکت راه اهن ایران با اشاره به اینکه ویژگی های جغرافیایی خود علامه بر مبادلات کالایی، برای ارائه خدمات در عرصه ترانزیت و گردشگری نیز می باشد، تصریح کرد: " راه آهن جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را برای راه اندازی قطارهای باری برنامه ای در مسیرهای عبوری انجام داده و امیدواریم به دنبال برگزاری این اجلاس فرصت های خوبی در این زمینه فراهم شود".معاون وزیر راه ایران همچنین در خصوص کوتاه کردن مسیر کریدور شمال – جنوب تاکید کرد: " حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ (۱۴ ماه دیگر) مسیر نزدیکتر به اقیانوس هند ایجاد خواهد شد که حمل بار را تسریع می کند".وی افزود: " در این مسیرها امکان واردات، صادرات و ترانزیت بار را داریم و این مسیرها علاوه بر ایمنی بیشتر می توانند موجب کوتاه شدن زمان و ارزان تر شدن جریان حمل و نقل کالا شوند. به طور مثال می توان بارهایی که از شرق و غرب روسیه به سمت دریای سیاه و دریای سرخ و از آنجا به سمت هند حمل می شوند را مثال زد که از مسیر کریدور های ایرانی کوتاه تر، سریع تر و ایمن تر حمل می شود".
https://spnfa.ir/20230117/ایران-و-روسیه-پروژه-راه-آهن-رشت---آستارا-و-توسعه-میادین-نفتی-را-بررسی-کردند-14263092.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/36/34/363454_173:0:2904:2048_1920x0_80_0_0_ee8ef93c9e79eeea755ece7a3000eb96.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
اقتصادی, ایران , روسیه
بیش از 60 هزار تن حمل بار ریلی از روسیه به بندر عباس طی چهار ماه
مدیر عامل شرکت راه آهن ایران: طی چهار ماه گذشته بالغ بر ۶۰ هزار تن بار از مبدأ سولیکامسک روسیه به صورت تمام ریلی تا بندرعباس ایران حمل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ار خبرگزاری ایرنا، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن ایران در اجباس بین النللی شناخت ظرفیت ها و پتانسیل حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که طی چهار ماه گذشته بالغ بر 60 هزار تن بار از روسیه و به صورت تمام ریلی به بندر عباس ایران حمل شده است.
وی اظهار کرد: " با همکاری شرکت های حمل و نقل و فورواردی، طی چهار ماه گذشته بالغ بر ۶۰ هزار تن بار از مبدأ سولیکامسک روسیه به صورت تمام ریلی تا بندرعباس ایران حمل شده است.
وی تاکید کرد: " ایران میتواند در حوزه اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت های شایانی ارائه کند و اکنون زمینه لازم برای استفاده همسایگان از ظرفیت های جغرافیایی اقتصادی ایران فراهم است".
مدیرعامل شرکت راه اهن ایران با اشاره به اینکه ویژگی های جغرافیایی خود علامه بر مبادلات کالایی، برای ارائه خدمات در عرصه ترانزیت و گردشگری نیز می باشد، تصریح کرد: " راه آهن جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را برای راه اندازی قطارهای باری برنامه ای در مسیرهای عبوری انجام داده و امیدواریم به دنبال برگزاری این اجلاس فرصت های خوبی در این زمینه فراهم شود".
معاون وزیر راه ایران همچنین در خصوص کوتاه کردن مسیر کریدور شمال – جنوب تاکید کرد: " حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ (۱۴ ماه دیگر) مسیر نزدیکتر به اقیانوس هند ایجاد خواهد شد که حمل بار را تسریع می کند".
وی افزود: " در این مسیرها امکان واردات، صادرات و ترانزیت بار را داریم و این مسیرها علاوه بر ایمنی بیشتر می توانند موجب کوتاه شدن زمان و ارزان تر شدن جریان حمل و نقل کالا شوند. به طور مثال می توان بارهایی که از شرق و غرب روسیه به سمت دریای سیاه و دریای سرخ و از آنجا به سمت هند حمل می شوند را مثال زد که از مسیر کریدور های ایرانی کوتاه تر، سریع تر و ایمن تر حمل می شود".