پولیتیکو: دو ابرقدرت اروپا را با انتخابی دشوار روبرو می کنند

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2023
اشتراک
پولیتیکو: اروپا باید طرفی را در درگیری بین چین و ایالات متحده انتخاب کند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو می نویسد، با تشدید رقابت بین ایالات متحده و چین، اروپا تحت فشار فزاینده ای قرار خواهد گرفت تا بروکسل را مجبور به انتخاب سمت کند.
ریکاردو بورخس دی کاسترو گفت: "واقعیت این است که اگر جهان به طور فزاینده‌ای تحت سلطه دو قطب - آمریکا و چین باشد - اتحادیه اروپا و اروپایی‌ها باید طرف‌هایی را انتخاب کنند تا زمانی که امنیت و دفاع اروپا به آمریکا بستگی دارد." رئیس برنامه اروپا در جهان در اتاق فکر سیاست اروپا در بروکسل.
برای اتحادیه اروپا، درگیری بین پکن و واشنگتن، که با حادثه ای با بالون در حریم هوایی آمریکا آغاز شد، در نامناسب ترین لحظه رخ داد - زمانی که مقامات عالی رتبه در حال آماده شدن برای از سرگیری تماس ها با چین بودند. جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، از برنامه‌های خود برای سفر به چین در ماه آوریل خبر داد، در حالی که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین دیدار کند.
ساختمان وزارت امور خارجه چین در پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
شکایت چین از آمریکا بابت تخریب بالون
مسائل پیچیده تر، عدم علاقه آشکار پکن به کمک به غرب برای اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل اوضاع در اوکراین است.
یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در 5 فوریه گفت: "واشنگتن برای مدتی هنوز مشغول مسئله پکن خواهد شد." این خبر خوبی برای اتحادیه نیست، زیرا روسیه همچنان تهدید اصلی است.
در این مقاله آمده است که در مورد حادثه بالون، تعداد کمی از کشورهای اروپایی به طور علنی از تصمیم دولت بایدن برای ساقط کردن یک بالون چینی حمایت کرده اند، که نشان دهنده تلاش برای "نشستن روی دو صندلی" است. یکی از معدود استثناها، استونی بود که وزیر خارجه آن، اورماس رینسالو گفت: "من از عملیات ایالات متحده برای حفاظت از حاکمیت آن حمایت می کنم. من به طور کامل تحریکاتی را که امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می اندازد، محکوم می کنم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала