ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی در آستانه بهره برداری قرار گرفت

پارس جنوبی
پارس جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: "ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد دلاری در آستانه بهره برداری قرار گرفت".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "امید قالیباف" افزود: "فاز 14 پارس جنوبی با طراحی، ساخت و اجرای 100 درصد ایرانی توسط شرکت‌های تابعه وزارت صمت آماده بهره برداری شد".
وی تاکید کرد:" با بهره برداری از این فاز روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین،2 هزار و 900 تن ال پی جی، 400 تن گوگرد، 77 هزار بشکه میعانات گازی و سالیانه یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می شود".
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه‌داد: "ارزش افزوده محصولات فاز 14 روزانه 15 میلیون دلار است که با بهره برداری رسمی از این فاز در اواخر بهمن یا اوایل اسفند نصیب کشور خواهد شد".
قالیباف خاطرنشان‌کرد: "طراحی و مهندسی، نصب و اجرا و راه اندازی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی 100 درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که در مقایسه با داخلی‌سازی 42 درصدی در فاز 4 و 5 این میدان رشد توانمندی داخلی را نشان می‌دهد".
وی در مورد وسعت طرح فاز 14 پارس جنوبی گفت:" 211 کیلومتر خط لوله 32 اینچ زیر بستر دریا، ساخت و نصب چهار سکوی دریایی، حفر 44 حلقه چاه و طراحی و ساخت و راه اندازی پالایشگاه این فاز با سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلاری، بخشی از اقدامات انجام شده در فاز 14 پارس جنوبی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала