کاخ سفید: همکاری نظامی ایران و روسیه به شرکای آمریکا آسیب می رساند

© AFP 2023 / Mandel Nganکاخ سفید: ما از تلاش برای توافق هسته ای با ایران دست نکشیده‌ایم
کاخ سفید: ما از تلاش برای توافق هسته ای با ایران دست نکشیده‌ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
مقامات آمریکایی بر این باورند که تقویت همکاری های نظامی - فنی ایران و روسیه می تواند به شرکای واشنگتن در منطقه آسیب برساند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، در نشستی در روز دوشنبه اعلام کرد:" روابط ایران و روسیه در حوزه دفاعی در حال گسترش و تعمیق است. آنها به وضوح نشان می دهند که قصد دارند مبادلات بیشتری با یکدیگر انجام دهند".
به گفته وی، واشنگتن "تردیدی ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپادها از ایران" برای استفاده آنها در اوکراین ادامه می دهد".
نماینده کاخ سفید معتقد است:" یک نگرانی مهم این است که روسیه به دنبال راه هایی برای بهبود توانایی های ایران در خاورمیانه باشد. بنابراین این روابط دفاعی در حال توسعه نه تنها برای اوکراینی‌ها، بلکه می‌تواند برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز خوشایند نباشد. در صورتی که مشخص شود که روسیه می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را در اختیار ارتش ایران قرار دهد، این خبر خوبی نخواهد بود".
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
کرملین به سوال مربوط به تولید پهپاد توسط روسیه و ایران پاسخ داد
مسکو و تهران بارها ادعاهای غرب در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین را رد کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، چنین اداعاهایی را بی اساس خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای تولید داخلی استفاده می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала