قلی زاده: یکی از دنده هایم در زلزله شکست

قلی زاده
قلی زاده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
لژیونر فوتبال ایران گفت: "در زلزله ترکیه یکی از دنده‌هایم شکست، اما جان سالم به در بردیم. متاسفانه بازیکنی که به تیم ما روز گذشته گل زده بود، زیر آوار جان باخت".
به گزارش اسپوتنیک، "علی قلی‌زاده" فوتبالیست لژیونر ایرانی که در تیم کاسیم پاشا ترکیه توپ می زند، دوشنبه شب در گفت وگویی درباره زلزله در ترکیه اظهار داشت: "ساعت چهار صبح از خواب پریدیم و زمین لرزه شدیدی بود که همه جا فقط تکان می‌خورد. نمی‌دانم چطور بلند شدم و خودم را جمع و جور کردم، اما همه وسایلم در هتل ماند".
وی افزود: "ما با شروع زلزله همه از هتل بیرون رفتیم و تنها جایی که خراب نشد، هتل بود زیرا این هتل تازه ساخته شده بود. وقتی بیرون آمدیم بیشتر ساختمان‌ها با خاک یکسان شده بودند".
لژیونر فوتبال ایران عنوان کرد: "من هم مصدومیت جزیی پیدا کردم و مجبور به عکس برداری شدم زیرا یکی از دنده‌هایم شکست، اما در هر صورت سالم و زنده بیرون آمدم. نمی‌دانم چطور از این زلزله جان سالم به در بردم".
وی گفت: "روز قبل از زلزله که در تیم کاسم پاشا بازی می‌کردم برابر تیم هاتای اسپور در شهر هاتای بازی داشتیم و بازیکنی که به ما گل زد، زیر آوار ماند و جان باخت. تاکنون چندین هزار نفر مرده‌اند و آسیب دیده‌اند. امیدوارم حال مردم ایران در خوی هم خوب باشد."
صبح روز دوشنبه 6 فوریه زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر در جنوب شرق ترکیه و قسمت های شمالی سوریه به وقوع پیوست. بر اساس آخرین آمار، 2316 نفر تابحال در ترکیه جان باخته اند، بیش از 13 هزار نفر نیز مجروح شده اند. همچنین خسارت‌هایی در چندین منطقه سوریه گزارش شده است و لرزش در بیروت پایتخت لبنان نیز احساس شده است. در سوریه، تعداد قربانیان در حال حاضر 656 نفر اعلام شده است، بیش از 1400 نیز زخمی شده اند. به گفته زلزله شناسان ترکیه، حدود ساعت 13:25 به وقت محلی زلزله دیگری به بزرگی 7.6 ریشتر رخ داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала