قربانیان زمین لرزه ترکیه به 76 نفر رسید+ ویدیو

© Sputnikزمین لرزه در ترکیه
زمین لرزه در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
رسانه‌های ترکیه بامداد 6 فوریه از افزایش شمار تلفات انسانی زمین لرزه خبر دادند و اعلام کردند تاکنون 76 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردنچ یلماز استاندار عثمانیه در جنوب ترکیه از تخریب ساختمان‌ها در این منطقه خبر داد. براساس گزارش این مقام ترکیه‌ای، این افراد در نتیجه تخریب ۳۴ ساختمان جان خود را از دست دادند.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت که حالت آماده باش را به سطح ۴ ارتقا دادیم که شامل درخواست کمک‌های بین‌المللی می شود. وی اولویت کشورش را رسیدن به افرادی دانست که در زیر آوار قرار دارند. وزیر کشور ترکیه گفت که ۶ پس لرزه به قدرت ۶ درجه ریشتر را ثبت کردیم که بزرگ ترین آن ۶.۶ ریشتر بوده است. عملیات نجات در منطقه زلزله زده در جنوب ترکیه را مدیریت می کنیم. تیم‌های امداد و نجات از تمام ترکیه راهی منطقه زلزله زده هاتای و غازی انتپ شده اند.
ترکیه قدرت این زمین لرزه را ۷.۴ ریشتر اعلام و مرکز آن در شهرستان "بازارجیق در استان قهرمان ماراش در جنوب این کشور دانست. اداره کل حوادث غیر مترقبه ترکیه نیز زمان این زمین لرزه را ساعت ۴.۱۷ دقیقه بامداد امروز و عمق آن را هفت کیلومتری از سطح زمین اعلام کرد.
وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که حدود 111 نفر در این زمین لرزه جان باختند و حداقل 516 نفر مجروح شدند در ترکیه، دفتر پیشگیری و رفع عواقب بلایای طبیعی گزارش داد که پس از زمین لرزه های ترکیه حداقل 50 پس لرزه به دنبال داشته است.
فرماندار غازیانتپ ترکیه اعلام کرد که از اولین لحظات پس از زلزله 657 گزارش اضطراری دریافت کرده ایم خسارت در شهر به تعداد 531 مورد رسیده است. فرماندار آدیامان اعلام کرد که تعداد کشته شدگان 28 نفر و حداقل 100 ساختمان تخریب شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала