زلزله شناس سوری: این قوی ترین زمین لرزه از سال 1759 در سوریه است

© AFP 2023 / Mohammed al-Rifai Разрушения после землетрясения в сирийской Сармаде
Разрушения после землетрясения в сирийской Сармаде   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
رائد احمد، مدیر مرکز لرزه‌نگاری سوریه در گفتگو با اسپوتنیک عربی درباره زلزله‌های شدید در این کشور توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، رائد احمد، مدیر مرکز لرزه‌نگاری سوریه در گفتگو با اسپوتنیک عربی درباره زلزله‌های شدید در این کشور گفت: قوی‌ترین تکانه‌ها در مناطقی رخ داد که قسمت های عربی و اوراسیا با هم برخورد کردند، یعنی مناطق شمالی سوریه مانند حلب، حماه، ادلب. اما این زلزله در سایر استان های کشور نیز احساس می شود.
زیرساخت های جمهوری، به ویژه پس از جنگ، به شدت ناپایدار است. زمین لرزه های قدرتمند ترکیه به شکل ضعیف تری به خاک سوریه رسید. وخرابی ها بسیار کمتر است. توانایی مقاومت در برابر چنین عناصری به طور مستقیم به سطح طراحی اشیاء، درجه حفاظت از آنها با در نظر گرفتن مطالعات قبلی بستگی دارد.
این زمین لرزه ها بیشترین ضربه را به محله های فقیر نشین زد و تنها بیمارستان ها در اثر تکانه های متوسط ​​آسیب دیدند. به این معنا که برخی از سازه ها قادر به مقاومت در برابر ضربه هستند، در حالی که برخی دیگر آسیب پذیرتر هستند. علاوه بر این، عوامل متعددی در وقوع زلزله وجود دارد.
این قوی ترین زمین لرزه از سال 1759 در سوریه است. شهرها و به ویژه روستاها از چنین پس لرزه هایی رنج می برند. من فکر می کنم در آینده ممکن است هنوز زلزله های ضعیف تری در سوریه رخ دهد.
بامداد دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر جنوب شرق ترکیه را لرزاند. بر اساس آخرین آمار، 1121 نفر جان باختند، 7634 نفر نیز مجروح شدند، همچنین در چندین منطقه سوریه خسارات وارد شده، لرزش در بیروت پایتخت لبنان و همچنین در شمال عراق و در بغداد احساس شد. حوالی ساعت 13:25 زلزله دیگری به بزرگی 7.6 ریشتر در ترکیه رخ داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала