- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

درخواست 500 میلیون دلاری اوکراین از اسرائیل

© Sputnik / Vladimir Astapkovichپرچم اسرائیل
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
رسانه ها: اوکراین از اسرائیل خواست اقدامات روسیه را محکوم کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "والا"، اوکراین از اسرائیل خواست روسیه را محکوم کند و 500 میلیون دلار وام در اختیار کی‌یف بگذارد.
یکی از پرتال های خبری برجسته این کشور به نقل از منابعی گزارش داد که در آستانه سفر مورد انتظار الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل به اوکراین، رهبری اوکراین از طرف اسرائیلی می خواهد که علناً اقدامات روسیه را "محکوم" کند و وام بزرگی به کی‌یف بدهد.
در اواسط ژانویه، نشریه "تایمز اسرائیل" به نقل از منابعی گزارش داد که کوهن طی گفتگو با دمیتری کولبا، همکار اوکراینی خود دعوت سفر به کی‌یف را پذیرفت.
به نوشته نشریه "والا"، رهبری اوکراین یک سری درخواست‌ها از جمله تصویب واگذاری وام 500 میلیون دلاری به اوکراین را به اسرائیل ارسال کرد و همچنین خواستار صدور "بیانیه عمومی شفاف" علیه عملیات ویژه روسیه و در حمایت از "تمامیت ارضی" اوکراین شده است. کی‌یف همچنین انتظار دارد که اسرائیل از "طرح صلح" ولادیمیر زلنسکی حمایت کند و با اعزام صدها سرباز و غیرنظامی اوکراینی برای درمان و معالجه به آن کشور موافقت کند.
نتانیاهو از آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
ادعای اسرائیل مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین
به گفته یکی از آگاهان پورتال نامبرده در کی‌یف، رهبری اوکراین معتقد است که "درجه پاسخگویی" به این درخواست ها در طول سفر کوهن گویای صداقت نیات اسرائیل خواهد بود.
پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته بود که اسرائیل در حال بررسی موضوع ارسال سلاح به اوکراین بر اساس منافع ملی خود است. در اواخر ژانویه، ران پروسور، سفیر اسرائیل در آلمان، گزارش داد که تل آویو از کی‌یف در مقیاسی بیش از آنچه عموم باخبر هستند حمایت می کند. در عین حال، به گفته این دیپلمات، دو دلیل وجود دارد که اسرائیل به نیروهای مسلح اوکراین تسلیحات نمی دهد: حضور نظامی روسیه در سوریه و وجود جامعه بزرگ یهودیان در روسیه.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نتانیاهو و مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
نتانیاهو: اسرائیل و فرانسه مواضع خود در تقابل با ایران را نزدیک کردند
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала