امدادگران روسی به ترکیه اعزام شدند

© Sputnik / Ministry of Emergency Situations of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники спасательной службы МЧС РФ направляются к месту крушения вертолета Ми-8 на Камчатке
Сотрудники спасательной службы МЧС РФ направляются к месту крушения вертолета Ми-8 на Камчатке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
اولین هواپیمای وزارت "شرایط غیرمترقبه" روسیه که حامل امدادگران روسی برای کمک به زلزله زدگان ترکیه می باشد، به سوی این کشور پرواز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هواپیمای "آن 148" وزارت شرایط غیرمترقبه روسیه که حامل امدادگران و اقلام کمکی برای زلزله زدگان ترکیه ای می باشد، عصر دوشنبه از فرودگاه ژوکوفسکی مسکو به سوی ترکیه پرواز کرد. "آلکساندر چوپریان" معاون وزیر در این پرواز حضور دارد.
همچنین دو هواپیمای دیگر نیز دیرتر به سوی ترکیه به پرواز در می آیند. علاوه بر این، یک ایل - 76 نیز به سوی سوریه ی رود.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه گفته بود که دو فروند هواپیمای ایل-76 وزارت شرایط غیرمترقبه روسیه به همراه امدادگران آماده پرواز به ترکیه برای کمک به زلزله زدگان هستند.
به دستور الکساندر کورنکوف وزیر شرایط غیرمترقبه روسیه ، 100 متخصص یگان هوایی این وزارتخانه و مرکز عملیات نجات با خطرات ویژه "لیدر" در حالت آماده باش قرار گرفته اند.
صبح روز دوشنبه 6 فوریه زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر در جنوب شرق ترکیه و قسمت های شمالی سوریه به وقوع پیوست. بر اساس آخرین آمار، 2316 نفر تابحال در ترکیه جان باخته اند، بیش از 13 هزار نفر نیز مجروح شده اند. همچنین خسارت‌هایی در چندین منطقه سوریه گزارش شده است و لرزش در بیروت پایتخت لبنان نیز احساس شده است. در سوریه، تعداد قربانیان در حال حاضر 656 نفر اعلام شده است، بیش از 1400 نیز زخمی شده اند. به گفته زلزله شناسان ترکیه، حدود ساعت 13:25 به وقت محلی زلزله دیگری به بزرگی 7.6 ریشتر رخ داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала