- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آمریکا مشکل اصلی تانک های لئوپارد را فاش ساخت

© AP Photo / Michael Sohnتانک لئوپارد
تانک لئوپارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2023
اشتراک
دیده بان نظامی، به دلیل ضعف اسلحه تانک های لئوپارد، آن ها را که از آلمان به نیروهای مسلح اوکراین منتقل می‌شوند، منسوخ خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "دیده بان نظامی"، مجله آمریکایی با استناد به گفته کارشناسان نظامی نوشت که تانک های لئوپارد 1 که آلمان تصمیم به انتقال آن ها به اوکراین گرفته است، مشکلات افزونی را برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد خواهند کرد.
کابینه وزیران آلمان روز 3 فوریه ( جمعه) تایید کرد که آلمان با انتقال تانک های لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرده است. پیشتر روزنامهSueddeutsche Zeitung در این باره نوشته بود که مشکلات و مستئل مرتبط با تأمین مهمات این تانک ها وجود دارد، زیرا این تانک ها دیگر از خط تولید خارج شده اند.
به نوشته مجله نامبرده، اسلحه اصلی لئوپارد 1 با طرح قدیمی آن نه تنها عملکرد بسیار محدودی در مقایسه با اسلحه های مدرن دارد، بلکه فقط می تواند از پرتابه های 105 میلی متری استفاده کند.
تظاهرات در نورنبرگ آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
برگزاری تظاهرات علیه ارسال تسلیحات به اوکراین در نورنبرگ آلمان
این نوع مهمات در انبارهای اوکراینی موجود نیست. در غرب نیز، یافتن این کالیبر دشوار است، زیرا در آنجا بیش از 40 سال پیش به مهمات 120 میلی متری روی آوردند.
گفتنی است، لئوپارد 1 - تانک اصلی آلمان تا دهه 1980 قرن گذشته بود و از این تانک در واحدهای نیروی زمینی نیروهای مسلح کشورهای مختلف جهان نیز استفاده می شود. این تانک دائما در حال نوسازی است. تا سال 2003جزئی از تسلیحات Bundeswehr بود و در دهه 1980میلادی با لئوپارد 2 جایگزین شد.
پیش از این، روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала