ماتوینکو از سازمان ملل خواست تا دوباره موضوع لوله های آزمایش کالین پاول را مطرح کند

© Photo / The Council of the Federation of the Federal Assembly of the Russian FederationПредседатель Совета Федерации Валентина Матвиенко
Председатель Совета Федерации Валентина Матвиенко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
رئیس شورای فدراسیون فدراسیون روسیه خواستار مطرح شدن دوباره لوله های آزمایش کالین پاول در سازمان ملل شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، از سازمان ملل خواست یک بار دیگر موضوع "لوله آزمایش کالین پاول" را که منجر به بمباران عراق شد، مطرح کند و خاطرنشان کرد که این جنایت فاقد مرور زمان است.
کالین پاول از ماجرای دروغش درباره عراق تا ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
کالین پاول از ماجرای دروغش درباره عراق تا برنامه هسته ای ایران
در 5 فوریه 2003، پاول در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که اطلاعاتی در مورد فناوری های صدام حسین رهبر عراق برای تولید سلاح های بیولوژیکی دریافت کرده است و یک لوله آزمایش با پودر سفید را به نمایش گذاشت. بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این نمونه ای از سلاح های کشتار جمعی تولید شده در عراق است. بعداً معلوم شد که سیا به مقامات اطلاعات غلط داده است، هیچ سلاح بیولوژیکی در عراق پیدا نشده است و وزیر امور خارجه توضیح داد که او یک لوله آزمایش جعلی را برای متقاعدسازی نشان داده است.
او در کانال تلگرامی خود نوشت: "فکر می‌کنم اگر این داستان درباره دروغی هیولایی که منجر به فاجعه‌ای عظیم شد، در آینده نزدیک به وضوح و بدون ابهام در مقر سازمان ملل، جایی که وقایع از 20 سال پیش شروع شد، پخش شود، درست است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала