بنت: پوتین در آغاز عملیات ویژه قول داد که زلنسکی را از بین نبرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
بنت نخست وزیر پیشین اسرائیل: در ابتدای عملیات ویژه، پوتین قول داد که زلنسکی را حذف نکند.
به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین اسرائیل مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، به او اطمینان داد که ولادیمیر زلنسکی، که در آن زمان در پناهگاهی پنهان شده بود، از بین نخواهد رفت.
در مصاحبه ای که بنت در کانال یوتیوب خود منتشر کرد، او گفت که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، زلنسکی از او خواسته با پوتین تماس بگیرد. پس از آن، نخست وزیر وقت اسرائیل به گفته وی نقش میانجی بین طرفین را بر عهده گرفت.
نخست‌وزیر پیسین اسرائیل گفت: "من به او گفتم: "می‌خواهم شفاف‌سازی کنم، شما به من قول می‌دهید که زلنسکی را نمی‌کشید؟" او پاسخ داد: "زلنسکی را نمی‌کشم".
به گفته بنت، وی پس از دیدار با پوتین، با زلنسکی که در آن زمان در پناهگاهی مخفی شده بود تماس گرفت و محتوای گفتگو با رئیس جمهور روسیه را به او داد. زلنسکی پس از اطلاع از وعده پوتین از دفتر بازگشت و فیلمی در آنجا فیلمبرداری کرد.
به گفته بنت، پوتین در یکی از اولین دیدارهای خود ظاهراً آمادگی خود را برای کنار گذاشتن ایده غیرنظامی‌سازی به عنوان اهداف عملیات ویژه نظامی اعلام کرده است، در حالی که زلنسکی به نوبه خود به نفع ترک ایده پیوستن اوکراین به ناتو صحبت کرده است. با این حال، به گفته این سیاستمدار اسرائیلی، غرب پس از آن تصمیم گرفت پوتین را در هم بکوبد و مذاکره نکند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала