وزارت خارجه روسیه: اظهارات مقامات بروکسل در مورد اوکراین ناقض اصول اتحادیه اروپا است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
وزارت امورخارجه روسیه بیان کرد که اظهارات مقامات بروکسل پس از اجلاس کی یف، ناقض اصول اتحادیه اروپا است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: اظهارات مقامات اتحادیه اروپا پس از نشست اوکراین و اتحادیه اروپا به طور کامل اصولی را که زمانی اتحادیه اروپا بر اساس آن ساخته شده بود، نقض می کند.
زاخارووا در بیانیه ای در سایت وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: رویدادی که در 3 فوریه در کی یف برگزار شد بار دیگر تأیید کرد که اتحادیه اروپا به خاطر تضعیف روسیه و خدمت به تلاش های هژمونیک ایالات متحده و ناتو، به حمایت بی پروا از رژیم نئونازی در کی یف ادامه می دهد.
وی افزود: اتحادیه اروپا با نقض الزامات خود برای نامزدها به اوکراین وعده چشم انداز اروپا را می دهد و "ارزش های مشترک" اعلام می کند و به این ترتیب خود را با سرکوب مخالفت ها، نقض آزادی بیان، نقض حقوق زبانی و مذهبی در اوکراین مرتبط می کند. در عین حال اتحادیه اروپا در بیانیه اجلاس خود "تعهد به احترام کامل به حقوق اقلیت ها" تاکید می کند.
نشست سران اتحادیه اروپا و اوکراین روز جمعه در کی یف برگزار شد. پس از این نشست، رهبران نهادهای اروپایی به اوکراین قول ادامه حمایت، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، کار بر روی "مکانیسمی برای تعقیب جنایت تجاوز" و مطالعه استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را دادند.
در عین حال، در مورد چشم انداز پیوستن سریع اوکراین به اتحادیه اروپا، رهبران اتحادیه اروپا خودداری کردند و تأکید کردند که هیچ چارچوب زمانی دقیقی برای چنین فرآیندی وجود ندارد و اوکراین هنوز باید اصلاحاتی را انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала