مدودف: آمریکا می تواند با یک اشاره به درگیری در اوکراین خاتمه دهد

© Sputnik / Alexander Astafyevمدودف : حادثه شیمیایی ادلب، اقدامی تحریک آمیز و برنامه ریزی شده بود
مدودف : حادثه شیمیایی ادلب، اقدامی تحریک آمیز و برنامه ریزی شده بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
مدودف بیان کرد که ایالات متحده می تواند با یک اشاره به درگیری در اوکراین پایان دهد، اما مایل به انجام این کار نیست.
به گزارش اسپوتنیک، نایب رئیس شورای امنیت روسیه، دیمیتری مدودف، بیان کرد: اگر آمریکا واقعا می خواست به درگیری که در اوکراین برانگیخته است پایان دهد، می توانست با یک اشاره این کار را انجام دهد، اما " سالخورده های واشنگتن" در دولت آمریکا و "شاهین ها" در کنگره علاقه ای به پایان دادن به درگیری در اوکراین ندارند.
وی در مصاحبه ای با روزنامه نگار نادانا فریدریشسون که در کانال تلگرام خود منتشر کرده بود، بیان کرد:
"اگر واشنگتن واقعاً می خواست به جنگی که برانگیخته است پایان دهد، می توانست این کار را با یک اشاره انجام دهد و به افراد خود که از مواد مخدر استفاده می کنند، دستور دهد که سر میز مذاکره بنشینند، اما " سالخورده های واشنگتن" در دولت آمریکا و "شاهین ها" در کنگره علاقه ای به پایان دادن به درگیری در اوکراین ندارند.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала