- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مجلس دومای روسیه: حملات موشکی آمریکا به کریمه اعلان جنگ است

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر دومای روسیه، دوما روسیه
دومای روسیه، دوما روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
مجلس دومای روسیه اعلام کرد که حملات موشکی آمریکا به کریمه را می توان به عنوان اعلان جنگ تلقی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل شرمت، نماینده مجلس دومای دولتی منطقه کریمه بیان کرد: حمله به کریمه روسیه با موشک های آمریکایی می تواند به عنوان اعلان جنگ توسط ایالات متحده تلقی شود.
ایالات متحده بسته کمک نظامی 2.2 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد. پنتاگون گفت: بسته جدید شامل سامانه‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد هیمارس است. وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده امکان استفاده از گلوله های دوربرد برای حملات در کریمه را به اختیار کی یف می گذارد.
شرمت به اسپوتنیک گفت: تلاش نیروهای اوکراینی برای حمله موشکی به کریمه به منزله اعلان جنگ توسط ایالات متحده تلقی خواهد شد. زمان آن رسیده است که سیاستمداران بدبخت آمریکایی قبل از اینکه خیلی دیر شود متوجه شوند که شوخی با روسیه و با اسلحه بازی کردن نتیجه بدی خواهد داشت.
به گفته وی، تمام اقدامات ارتش اوکراین تحت نظارت واشنگتن است و از آنجا دستوراتی داده می شود که از سلاح های آمریکایی به کجا شلیک شود.
این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین، اجازه دهید آمریکایی ها افسانه استفاده ادعایی از موشک ها را به صلاحدید کی یف نگه دارند. در صورت تحریک، مسئولیت کامل برعهده مقامات کی یف و متولیان آنها در خارج از کشور خواهد بود.
به عقیده وی، امروز زمان قطع کامل کریدورهایی است که از طریق آنها تسلیحات غربی به اوکراین ارسال می شود و باید حملاتی با دقت بالا به راه آهن، مکان های آموزش نیروهای اوکراینی و تعمیر تجهیزات نظامی و فرودگاه ها وارد شود.
شرمت تاییذ کرد: ما باید ایالات متحده و نزدیکترین خدمتگزارش لهستان را در مورد بیهودگی تجاوز به روسیه متقاعد کنیم. آنها باید بدانند که حمله به کشوری با حصار موشکی نه تنها احمقانه، بلکه مرگبار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала