رسانه ها از وابستگی بحرانی اروپا به آمریکا پرده برداشتند

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
The Washington Post: اروپا در خصوص مسائل دفاعی کاملا به ایالات متحده وابسته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، استیون الانگر تحلیلگر روزنامه The Washington Post اعلام کرد که دولتهای اروپایی در سایه بحران اوکراین ترجیح دادند تا به جای سیستم دفاع مخصوص خود، به توان ایالات متحده آمریکا تکیه کنند.
به عقیده نویسنده این مقاله، این درگیری اروپا را در جایگاه وابستگی مستقیم به تصمیمات واشنگتنی قرار داد که عکس العمل به شرایط را مدیریت، متحدان را بسیج، کمک مالی به اوکراین را سازماندهی و بیشترین تعداد تجهیزات و اطلاعات را در اختیار کی یف قرار داد.
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
گزارش و تحلیل
رسانه: غرب در تلاش نابود کردن روسیه، سر خود را از دست داده است
لیانا فیکس تحلیلگر شورای روابط خارجی در واشنگتن به این روزنامه گفت: "این اعتقاد وجود دارد که در اتحادیه اروپا رهبر واقعی وجود ندارد و ایالات متحده آمریکا بروکسل را همچون والد تربیت می کند. این مشکلی است که می تواند بار دیگر گریبانگیر ایالات متحده شود".
تصویر مشابهی در حوزه حمایت مالی و طراحی سیستم دفاعی خود مختار اروپایی وجود دارد. به عقیده الانگر بدلیل عدم وجود علاقه بروکسل به این حوزه، کشوهای اروپایی مجبور هستند که به سوی راه حل های آماده سرازیر شوند. و این امر به نوبه خود شرایط را برای خرید تسلیحات آمریکایی ایجاد می سازد.
نویسنده این مقاله تصریح می کند: "آلمان پس از اینکه بی درنگ جنگنده های آمریکایی F-35 را خرید، به جای اینکه نمونه ای اروپایی را خریده و یا منتظر پروژه جت های آلمانی- فرانسوی- اسپانیایی Future Combat Air System که مدتهاست به کنار گذاشته شده و خود با پروژه پیشنهادی بریتانیایی- ایتالیایی- ژاپنی در حال رقابت می باشد، فرانسه را خشمگین کرد. اما هیچیک از این پروژه ها تصور نیستند که جنگنده ای آماده ای تا سال 2035 و یا 2040 پدید بیاید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала