- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

خودروهای زرهی غربی در اوکراین طی چه مدتی منهدم خواهند شد؟

© Photo / Joseph A. Lambach, U.S. Marine Corpsخودروهای زرهی غربی در اوکراین طی چه مدتی منهدم خواهند شد؟
خودروهای زرهی غربی در اوکراین طی چه مدتی منهدم خواهند شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
کریستین خولاشچینسکی، کارشناس سیاسی لهستانی معتقد است خودروهای زرهی غربی تحویل داده شده به اوکراین فقط برای سه ماه نبرد کفایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، او در برنامه رادیو مریجا (Radio Maryja) گفت: وقتی همه تجهیزاتی را که می شنویم تحویل داده می شودند، جمع می بندیم، حدود 150-170 تانک و خودروهای نظامی می شود. می دانیم که در این 342 روز اوکراین حدود 550 ماشین نظامی از انواع مختلف را از دست داده است، بنابراین 170 دستگاه شاید برای سه ماه کافی باشد".
خولاشچینسکی تأکید کرد که رویارویی در اوکراین، هرگونه تجهیزاتی را "منهدم" خواهد کرد.
Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
وزیر دفاع آلمان سوار تانک اصلی نبرد آلمان لئوپارد 2 شد + ویدئو
پیش از این دولت آلمان پس از فشار متحدان ناتو اعلام کرده بود که تانک های لئوپارد 2 را به اوکراین منتقل کرده و اجازه می دهد سایر کشورهایی که این تانک های آلمانی را در اختیار دارند، آنها را به اوکراین تحویل دهند. آلمان در مرحله اول قصد دارد یک گروهان متشکل از 14 لئوپارد 2 از نوع A6 را به اوکراین تحویل دهد. همچنین ایالات متحده از اعزام یک مجموعه گردان - 31 واحد - از تانک های مدرن آبرامز ساخت خود به اوکراین خبر داد. در همان زمان، کاخ سفید اعلام کرد که تحویل آبرامز "ماه‌های زیادی" طول خواهد کشید. پیش از این، رهبری لهستان اعلام کرده بود که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را در چارچوب ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از این، ورشو حدود 250 تانک T-72 را به کیف منتقل کرده بود.
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را برای همه کشورها از جمله آمریکا ارسال کرده بود . سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала