احتمال تحریم شرکت چینی تامین کننده تجهیزات ویدئویی ایران توسط آمریکا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که دولت آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم بر علیه شرکت چینی تامین کننده تجهیزات ویدئویی ایران می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنانه Wall Street Journalبه نقل از منابعی اعلام ی کند که ایالات متحده آمریکا امکان اعمال تحریم در رابطه با شرکت های چینی فعال در حوزه تولید تجهیزات برای نظارت ویدئویی اعمال نماید. واشنگتن توجه ویژه ای را به شرکت Tiandy Technologies معطوف کرده که به گمان آن محصولات خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر می نماید.
رونمایی از پهپاد های جدید ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2023
آمریکا تحریم هایی را علیه مدیریت سازنده پهپاد ایرانی اعمال کرد
در خبر این روزنانه بیان شده است: "ایالات متحده آمریکا مکان اعمال تحریم ای جدید بر علیه شرکت های چینی تولید کننده تجهیزات نظارت ویدئویی را در سایه فروش (محصولات خود) به نیروهای امنیتی ایران، بررسی می نماید...دولت ایالات متحده بحث های عمیقی را در خصوص تحریم ها صورت می دهند و شرکت Tiandy TechnologiesCo. را هدف قرار داده اند که تولید کننده تجهیزات نظارتی تولید می کند و در شهر تیان زین در شرق چین مستقر می باشد و محصولات آن به زیر مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فروخته شده است".
بنا بر داده های این روزنامه صادرات دوربین و سایر تجهیزات برای نظارت ویدئویی از چین به ایران در سال 2022 به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
طبق اطلاعات منابع این روزنامه، تحریم ها علیه شرکت Tiandy Technologies هم از جانب وزارت خارجه و هم در وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در حال بررسی می باشد.
تاکید می شود که در صورت اعمال تحریم، این شرکت ممکن است "از سیستم مالی آمریکا محروم گردد".
بانک مرکزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
رویترز: همکاری بانکی تهران و مسکو برای مقاومت در برابر تحریم‌های غرب
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала