- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارتش روسیه نیروهای اوکراینی را از حومه دوورچنویه عقب راند

© AP Photo / Efrem LukatskyПожар на складе боеприпасов в городе Балаклея Харьковской области
Пожар на складе боеприпасов в городе Балаклея Харьковской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای اوکراینی از حومه دوورچنویه در منطقه خارکف عقب رانده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای اوکراینی از حومه دوورچنویه در منطقه خارکف به طور کلی در جهت های کوپیان و کراسنولیمان عقب رانده شدند. آمار تلفات کی یف در شبانه روز اخیر به بیش از 130 نفر می رسد.
در جهت کوپیان، در نتیجه عملیات تهاجمی یگان‌های گروه نیروهای “ غرب” دشمن از حومه غربی شهرک دوورچنویه، منطقه خارکف بیرون رانده شد. حملات هوایی ارتش و آتش توپخانه باعث شکست تشکیلات ارتش شد. تیپ 92 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های کراخمالنویه و برستوویه در منطقه خارکف بیش از 30 نظامی اوکراینی، دو خودروی زرهی رزمی و سه اتوموبیل منهدم شدند.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، در جهت کراسنولیمان، عملیات تهاجمی واحدهای گروه نیروها ی “ مرکز” ادامه یافت. در مناطق مسکونی چروونایا دیبرووا جمهوری خلق لوهانسک، سیریبریانکا و گریگوروفکا جمهوری خلق دونتسک، یک حمله سنگین به تجمع نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های حمله هوایی 80 و 95 نیروهای اوکراین وارد شد.
بیش از 100 نظامی اوکراینی، 6 خودروی زرهی رزمی، یک سامانه موشک انداز چندگانه گراد بی ام 21 و یک هویتزر دی 30 در یک روز در این جهت منهدم شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала