آلمان تانک های لئوپارد 1 به اوکراین ارسال می کند

© Photo / SSGT Rodney K. ProutyНорвежские танки Leopard I во время военных учений НАТО
Норвежские танки Leopard I во время военных учений НАТО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2023
اشتراک
دولت آلمان تایید کرد که آلمان با انتقال تانک های لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران آلمان تایید کرد که آلمان با انتقال تانک های لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرده است.
اشتفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سوالی در زمینه انتقال تانک های لئوپارد 1 به اوکراین به خبرنگاران گفت: من تایید می کنم.
وی در عین حال از ارائه جزئیات و بیان اینکه چند تانک به اوکراین ارسال خواهد شد، خودداری کرد و خاطرنشان کرد: جزئیات متعاقبا اعلام خواهد شد.
پیشتر، روزنامه روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung به نقل از منابعی در محافل دولتی گزارش داده بود که دولت آلمان با انتقال 88 دستگاه تانک لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرده است، اما مشکلاتی درزمینه مهمات آنها وجود دارد، زیرا این تانک ها دیگر تولید نمی شوند.
یک نماینده رسمی کابینه وزیران آلمان گفت که آلمان سخنان پوتین در مورد تانک های لئوپارد را که در جریان سخنرانی در ولگوگراد بیان شده بود، در نظر دارد.
در عین حال، برلین اعلام کرد که آنها این تدارکات را "مشارکت در جنگ" نمی دانند و این فقط "حمایت" است.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала