- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نظامیان اوکراینی آموزش دیده در انگلیس پس از اولین دقایق نبرد تسلیم شدند + فیلم

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر نظامیان اوکراینی آموزش دیده در انگلیس پس از اولین دقایق نبرد تسلیم شدند
نظامیان اوکراینی آموزش دیده در انگلیس پس از اولین دقایق نبرد تسلیم شدند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
اشتراک
گروهی از سربازان اوکراینی که در پایگاه آموزشی نظامی ورکوپ در انگلیس آموزش دیده بودند، پس از گذشت 20 دقیقه از اولین نبرد خود در نزدیکی شهر سویاتوگورسک در جمهوری خلق دونتسک ، تسلیم شدند.
به گزارش اسپوتنیک، آرتم کووالنکو، سرباز وظیفه ارتش اوکراین و یکی از شرکت کنندگان در این رویدادها این مطلب را اعلام کرده است.
این سرباز اسیر گفت:"ابتدا به شهر لویو رفتیم، روز بعد از مرز عبور کردیم، از لهستان به انگلیس پرواز کردیم و سپس با اتوبوس به پایگاه ورکوپ رسیدیم. در انگلیس دوره جنگجوی جوان را طی کردیم که شامل تیراندازی، آموزش پزشکی، حقوق نظامی و فنون نظامی اولیه از جمله حمله به سنگرها، هجوم به شهرها، ساختمان ها بود".
کووالنکو تصریح کرد که او با احضاریه از اداره نظام وظیفه به ارتش فراخوانده شد، 22 ژوئن در مرکز آموزشی شماره 199 نیروهای مسلح اوکراینی در شهر ژیتومیر اعزام و یک هفته پس از اقامت در آنجا برای آموزش به انگلستان فرستاده شدکه 21 روز به طول انجامید".
این اسیر اوکراینی افزود: پس از اتمام دوره، اعضای گروه نظامی اوکراین از جمله کووالنکو به شهر ژیتومیر بازگشتند و در آنجا به تیپ شماره 25 ارتش اوکراین پیوستند.
کووالنکو در پایان گفت: "پس از آن، برای گشت زنی به روستای زابالوتویه در استان والین رفتیم. <…> سپس به شهر سویاتوگورسک اعزام شدیم که به مدت چهار روز در یک پایگاه توریستی زندگی کردیم و پس از آن به سمت مواضعی رفتیم که یک ماه قبل از اسارت در آنجا گذرانده بودیم. ما وظیفه داشتیم در انجا دفاع کنیم. ما اول دسامبر اسیر شدیم. درآن روز مواضع ما را مورد حمله قرار دادند و ما پس از بیست دقیقه نبرد تسلیم شدیم".
روزنامه تلگراف پیشتر به نقل از سخنگوی دولت انگلیس گزارش داده بود که انگلیس 10000 سرباز اوکراینی را آموزش داده و قصد دارد امسال 40000 نظامی دیگر را آموزش دهد.
روسیه بارها کمک نظامی غرب به کی یف، از جمله تامین تسلیحات و آموزش نظامیان اوکراین را غیرقابل قبول اعلام کرده است. مسکو از جمله خاطرنشان کرد که آموزش پرسنل ارتش اوکراین در خارج ازاین کشور تأیید کننده واقعیت مشارکت مستقیم ایالات متحده و ناتو در درگیری اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала