مصاحبه سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اسپوتنیک

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме "Примаковские чтения"
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیرامور خارجه روسیه با اسپوتنیک مصاحبه می کند.
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست خبری به سوالات خبرنگار اسپوتنیک پاسخ می دهد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ویژه با اسپوتنیک در خصوص عملیات ویژه در اوکراین:
هیچ کس سعی نمی‌کند کی‌یف را متقاعد کند به مذاکرات با مسکو بازگردد.
همه ما خواهان پایان درگیری با اوکراین هستیم، اما عامل زمان، عامل اصلی نیست.
تشدید درگیری در اوکراین از سوی غرب مشاهده می‌شود و فاقد هیچ چارچوبی است.
هرچه بیشتر تسلیحات دوربرد از سوی غرب به رژیم کی یف ارسال شود، آن ها را باید از اراضی روسیه بیشتر دور کرد
شولتس که به توانایی در تغییر موقعیت مشهور است، قول داده بود به اوکراین هواپیما نفرستد.
هرچه بیشتر تسلیحات دوربرد از سوی غرب به رژیم کی یف ارسال شود، این تسلیحات را باید از اراضی روسیه بیشتر دور کرد
زلنسکی خود را یک شخصیت مستقل احساس نمی کند، او تحت کنترل است
غرب به دنبال آن است که روسیه را چنان شکست دهد که برای چندین دهه نتواند خود را بازیابی کند، اگر این تلاشی برای حل "مسئله روسیه" نیست، پس چیست؟
بسیاری از افراد شایسته در آلمان وجود دارند که اجازه احیای نازیسم را نمی‌دهند، اما کسانی نیز هستند که مایلند "مسئله روسیه" را حل کنند.
نولاند با ابراز خوشحالی از وقوع انفجارها در "نورد استریم" یک اعتراف کامل کرد، سخنان او گویای مشارکت مستقیم ایالات متحده در حمله است.
سرکوب اقتصادی اروپا از برنامه‌های آمریکا است که این روند در حال اجراست.
روند سرکوب اقتصادی اروپا آغاز شده است و شکی نیست که این بخشی از برنامه های کسانی بود که با آگاهی از انحصار کشور خود و نیاز به حاکمیت و حفظ آن در سراسر جهان زندگی می کنند. تنها به تازگی مکرون (رئیس جمهور فرانسه) و شولتس (صدراعظم آلمان) علناً شروع به ابراز نگرانی در مورد قوانینی کردند که آمریکایی‌ها برای مبارزه با تورم اتخاذ کردند، که در واقع با هدف کشاندن تولیدات به خاک ایالات متحده هستند؛ چنین فرآیندی (سرکوب اقتصادی اروپا) در حال حاضر در جریان است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ویژه با اسپوتنیک پیشنهاد کی‌یف به مینسک در مورد پیمان عدم تجاوز را خنده دار خواند.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: تفلیس، علیرغم فشارهای خارجی، بر اساس منافع ملی هدایت می‌شود، اما غرب می‌خواهد گرجستان را به یک محرک برای روسیه تبدیل کند.
ظاهراً تحویل تجهیزات مدرن از سوی غرب به کی‌یف همراه با خدمه جنگی خارجی انجام خواهد شد.
مسکو برای درخواست کمک در رابطه با عملیات ویژه به شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی مراجعه نکرد، ما همه چیزهایی را که نیاز داریم، در اختیار داریم.
لاوروف درباره پیشنهاد کی یف به مینسک برای انعقاد "معاهده عدم تعرض": بلاروس چنین اظهاراتی را بی معنا و تحریک آمیز می بیند.
لاوروف: بعید است روسیه در آینده از سازمان پیمان امنیت جمعی در عملیات ویژه کمک بخواهد، زیرا به لحاظ تجهیزات نیروها نیازی نمی بینید
ما شاهد نبرد تمام ناتو علیه خود هستیم
ما شاهد نبرد تمام ناتو علیه خود هستیم، صحبت هایی که می کنند در مورد اینکه ما با روسیه در نبرد نیستیم بلکه فقط (اوکراین) را تسلیح می کنیم، مضحک است.
غرب مدام به کشورهایی که به تحریم های روسیه نپیوسته اند فشار می آورد
غرب، بدون اغراق، هر روز از طریق سُفرای خود به تمام کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین سیگنال هایی می فرستد مبنی بر اینکه این کشورهای هیئت های روسی را نپذیرند، روسیه را محکوم کنند و به تحریم ها بپیوندند.
وی افزود که اکثر کشورها به خود احترام می گذارند، بنابراین حتی کشورهای کوچک، یک و نیم تا دو میلیون نفری در آفریقا اعلام کرده اند به دنبال همکاری با روسیه هستند، و به همین دلیل مورد تحریم واقع می شوند، این رویه کلی آمریکا است که از کشورها مطالباتی داشته باشد و در صورت جواب نه شنیدن، دست به تهدید بزند.
لاوروف بیان کرد: می خواهند ما را از چین بترسانند، این به دلیل تمایل به همکاری سخت بین مسکو و پکن است.
وی افزود: روابط بین روسیه و چین از نظر کیفیت بالاتر از یک اتحادیه نظامی است، بدون هر گونه محدودیت و موضوعات ممنوع است.
.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала